Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Image viewer, Gimp, etc  (gelezen 3785 keer)

Offline wimrp

• Lid
Re: Image viewer, Gimp, etc
« Reactie #25 Gepost op: 2022/02/24, 21:00:40 »
Gimp heb ik inmiddels verwijderd, omdat ik het idee kreeg dat de simpelere gThumb meer geschikt voor mijn doeleinden zou zijn.

$ snap list
Name               Version                     Rev    Tracking         Publisher     Notes
bare               1.0                         5      latest/stable    canonical✓    base
core18             20211215                    2284   latest/stable    canonical✓    base
core20             20220215                    1361   latest/stable    canonical✓    base
gnome-3-28-1804    3.28.0-19-g98f9e67.98f9e67  161    latest/stable    canonical✓    -
gnome-3-34-1804    0+git.3556cb3               77     latest/stable/…  canonical✓    -
gnome-3-38-2004    0+git.1f9014a               99     latest/stable    canonical✓    -
gtk-common-themes  0.1-59-g7bca6ae             1519   latest/stable/…  canonical✓    -
snap-store         3.38.0-66-gbd5b8f7          558    latest/stable/…  canonical✓    -
snapd              2.54.3                      14978  latest/stable    canonical✓    snapd
video-downloader   0.9.6                       857    latest/stable    unrud         -
vlc                3.0.16                      2344   latest/stable    videolan✓     -
wire               3.24.2939                   237    latest/stable    snapcrafters  -
zoom-client        5.9.3.1911                  168    latest/stable    ogra          -
wim@wim-System-Product-Name:~$ flatpak list

Command 'flatpak' not found, but can be installed with:

sudo apt install flatpak

wim@wim-System-Product-Name:~$ ls -ld /home/wim
drwxr-xr-x 22 wim wim 4096 feb 24 13:15 /home/wim

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2022/02/25, 15:47:17 »
Het permissieprobleem dat je (soms?) hebt, is alvast niet terug te voeren naar een programma dat als snap zou geïnstalleerd zijn. Eerst zou ik van alle harde schijven een controle van het bestandssysteem doen (vanaf een live sessie met behulp van Disks). Blijft het probleem, dan moet je nu eens een heel concrete case beschrijven waar het niet lukt, met alle details (wat je stapsgewijs probeert  te doen, hoe je dan bewaart, en wanneer dan de permissiemelding verschijnt.

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2022/02/26, 05:51:25 »
Dank je Vanadium voor je advies. Gezien ik de ervaring niet heb om deze processen uit te voeren ga ik de fabrikant van de PC (en tegelijkertijd de installateur van Ubuntu) benaderen en maak er een service verzoek van aan hun adres. Vervolgens kom ik hier terug en ga melden wat er aan de hand is en wat er gedaan is om het te verhelpen.

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2022/03/11, 11:34:19 »
"Druk Ctrl+R (of Ctrl+Shift+R voor andere richting) om een foto te draaien. Ctrl+S slaat die op. Dit draaien van foto's gebeurt zonder kwaliteitsverlies: het is de orientatietag die aangepast wordt."

Het reageerd niet. Er gebeurd niks als ik een van die commands invoer op een beeld geopend in image viewer.  Wat mis ik hier?

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2022/03/12, 14:39:31 »
Om terug op het oorspronkelijke bericht te komen.

Als je een foto roteert, bestaan er 2 manieren, waarop die rotatie* gebeurt:
  • doordat alle pixels effectief worden gewijzigd (dus 90° worden "verschoven"). Het beeld wordt a.h.w. opnieuw getekend, maar ditmaal 90° geroteerd. Dat systeem heeft als nadeel dat bv. jpg-beelden, die per definitie gecomprimeerd zijn, aan kwaliteit (kunnen) inboeten. Bij TIFF-beelden of andere "echte" beelden die niet vereenvoudigd werden, stelt zich normaliter dat probleem niet. Dat roteren kost gewoonlijk wél nogal wat processor-kracht, dus verloopt trager.
  • door niks effectief te roteren, maar wél door een zgn. schakelaar (vlag, switch, toggle, ...) aan het bestand mee te leveren, die de lezer van het beeld (GIMP, ImageViewer, Gwenview, of wat dan ook) meldt: "dit beeld moet je 90° draaien". Het effectieve draaien van het beeld gebeurt dan door de viewer, tijdens het openen (en vergt enige rekenkracht, maar dat valt mee).

En dáár zit 'em mogelijk de "catch": niet alle viewers kunnen of zullen die vlag lezen. Daardoor blijven sommige beelden (in sommige gevallen) hun oorspronkelijke oriëntatie behouden, ongeacht hoe de vlag ingesteld werd. Sommige heel eenvoudige viewers lezen niks van die vlaggen (of andere info): zij doen niks, zilch, nada, nothing met die vlaggen die jij er hebt bij geplakt of gehangen.

Mogelijk de tweede catch: je kan tegen sommige programma's (zoals GIMP) zeggen dat ze rotatie -- landscape of protrait -- moeten uitvoeren via een vlag OFWEL door effectief het beeld te draaien. Als je dus wél kiest voor een vlag én exporteert vanuit GIMP, is het mogelijk dat jouw geliefde viewer zich NIKS aantrekt van die vlag. En dan blijft het beeld in die viewer dus gewoonweg hetzelfde als de oorspronkelijke foto.

En er zit nog een derde catch: je kan ook tegen je viewer bij "instellingen" ervoor kiezen dat die wél of géén rekening moet houden met die vlag.

Je moet dus onderscheid maken tussen het originele beeld, de oriëntatie die je gebruikt in je beeldbewerker (vb. GIMP) EN de viewer die je gebruikt om het beeld te bekijken. Als die viewer NIET GIMP is, is het mogelijk dat die met een deel van de informatie, die GIMP wél heeft meegeleverd, niks doet (omdat die viewer het niet kan, of omdat je viewer zo is ingesteld dat hij géén rekening houdt met extra informatie die aan het beeld hangt).

Mogelijk dat je hier een beetje verder mee kan.

*Heel mijn uitleg geldt énkel voor zgn. discrete rotaties in stappen van 90°. Je kan ook een beeld "een beetje" roteren, bv. 7°. In dat geval worden andere technieken gebruikt. Dit noemt men "vrije rotatie", t.t.z. je kiest zélf de hoek van rotatie.
... Kubuntu 24.04 ...

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2022/03/16, 11:24:05 »
Dank Jenske voor deze uitgebreide technische uiteenzetting. Om de waarheid te zeggen heb ik het er een beetje bij laten zitten omdat er geen duidelijkheid over kwam hoe dit probleem effectief te verhelpen onafhankelijk van hoeveel tijd ik erin stak, ook niet met hulp van dit forum. Het leven is druk, en daarom de tijd voor dit soort "ongein" beperkt. Laten we eerlijk zijn; als software uit het niets en plots gaat weigeren om simpele taken uit te voeren die voorheen vanzelfsprekend waren, en er klaarblijkelijk geen simpel uitvoerbare oplossing voor te vinden is, dan moet een mens keuzes maken. Verre van ideaal en ook niet leuk. Enige geluk is dat het niet gaat om taken die dagelijks van belang zijn voor cruciale werkzaamheden.
Wellicht dat ik dit later nog weer eens op ga pakken, of dat een update van Ubuntu het oplost, of dat "ikbenstilcomputers" die dit systeem (in januari jongsleden) in elkaar hebben gezet coulantie tonen en bereid zijn om er op afstand een kijkje naar te nemen.

« Reactie #31 Gepost op: 2022/03/16, 17:30:51 »
Goh, topic niet eerder gezien, anders had ik wel even geantwoord.

Met het standaard Image Viewer kun je niet eens simpele handelingen zoals "rotate image" uitvoeren.

Nou, volgens mij kan dit héél simpel.

Handmatig onderin de viewer. Met de opties 90 graden links draaien, of rechts. Keer 2 = 180 graden.

Laten we eerlijk zijn; als software uit het niets en plots gaat weigeren om simpele taken uit te voeren die voorheen vanzelfsprekend waren, en er klaarblijkelijk geen simpel uitvoerbare oplossing voor te vinden is,

En je kunt het ook automatisch laten doen.

Meer verrassend is hoe lastig Gimp is. Ja, ik kan "rotate picture" daar, ik kan "scale image" zodat ze niet zo krankzinnig groot zijn als bestand (mobiele telefoon apps foto's zijn veel te groot voor email gebruik), ik kan "export" om de foto naar het bureablad te krijgen als  .jpg ipv dat vreemde en compleet onbruikbare Gimp fotobestand. 
Maar....de rotatie blijft niet bewaard.

En met Gimp roteer ik wat ik maar wil. Zelfs per graad (vrij roteren).
Volgens mij een kwestie van Gimp leren gebruiken.

Maar vreemd. Heb jij niet de nederlandse versie??
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2022/03/16, 18:20:56 »
Beste Partyrabbit, Dank voor je respons!

"Nou, volgens mij kan dit héél simpel. Handmatig onderin de viewer. Met de opties 90 graden links draaien, of rechts. Keer 2 = 180 graden."
Je hebt helemaal gelijk! Ik sta versteld dat ik dit niet eerder heb gezien of gehoord...

Mijn systeem is inderdaad in het Engels. Op de een of andere manier vind ik die Hulp>>voorkeuren pagine niet in instellingen. Apart.

Gimp heb ik inmiddels verwijderd, want die ging opeens zo raar doen terwijl ik er tot dan toe best wel veel aan heb gehad (simpele dingen hoor). Ik heb Gimp toen vervangen met gThumb, maar die deed toen even raar met geen toestemming geven enzo.
Dat "geen toestemming" probleem lijkt nu wel opgelost (ik ben er tenminste niet meer mee geconfronteerd de laatste weken). Misschien toch iets geweest dat door Ubuntu updates is gecorrigeerd.

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2022/03/16, 19:03:47 »
Ik zie nu dat een aantal andere zaken die het opeens niet meer deden het nu weer normaal doen. Zoals de inhoud van het drop down menu bij rechter muisklik op een bestand (zoals "properties", "show in files" etc, die eerst spontaan niet meer werkten, nu dus wel weer).

« Reactie #34 Gepost op: 2022/03/17, 00:10:15 »
Misschien was er met je Engelstalige Gimp toch stiekem wat meer 'verkeerd' geinstalleerd?
In elk geval zag je het, hier is wat jij wilde gewoon mogelijk zowel in de standaard viewer als in gimp. Nooit anders geweest hier.

Mocht je gimp nog willen installeren dan kun je denken aan de als goed werkend gecontroleerde versie in je repositories.
sudo apt-get install gimp
Als de taal van je OS goed ingesteld staat zou deze dan gewoon in het Nederlands moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 2022/03/17, 00:12:41 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2022/03/17, 10:19:56 »
Ik had Gimp ook van de Ubuntu Software repository geïnstalleerd. Deed eerst altijd wat ik nodig had, maar opeens niet meer, maar dat heb ik al uitgelegd.  Het weigeren van opslaan van geroteerde en "scaled" foto's vanwege zgn "niet bevoegd zijn" beweringen was niet het enige wat ineens niet meer werkte en het was ook niet alleen Gimp die ineens raar deed, en dat heb ik ook allemaal eerder beschreven in deze "thread".

Wat het nog steeds niet doet is "open with other application" wat net onder "open" in het "scroll-down menu" bij rechter muis klik staat. Daardoor kan ik afbeeldingen niet in bv gThumb of Shotwell openen, alleen in de standaard picture viewer. Ik vraag me af of dit het ook na een toekomstige Ubuntu update weer gaat doen...

Wat bedoel je met "de taal goed ingesteld"?  Alhoewel van geboorte Nederlander ben ik meer Engels talig dan NL talig omdat ik het overgrootste deel van mijn leven in Engelstalige omgevingen heb gewoond. In ons gezin wordt tot op de dag van vandaag nog steeds bijna alleen Engels gesproken. En dat is internationaal ook zo. Als ik buiten dit forum technische hulp zoek, dan is het lastig om NL termen om te zetten, daarentegen kennen de meeste NL techneuten zich goed uit met de Engelse taal. Dit wordt allemaal wellicht een beetje te persoonlijk, maar ik kon je opmerking niet helemaal plaatsen, omdat het concept van "goede" en daarmee geïmpliceerde "verkeerde" taal mij vreemd is vanwege het feit dat ieder individu zijn eigen voorkeur en benodigdheden heeft. Wellicht is me ontgaan wat je probeerde te zeggen met je opmerking. In dat geval mijn excuses.

Gezien het gegeven dat een aantal dingen die goed werkten opeens problemen gingen veroorzaken, welke vervolgens na geruime tijd spontaan weer opgelost waren, blijft bij mij de indruk dat de correctie's door een Ubuntu update verzorgd zijn. De oorzaak van de software storingen blijft een raadsel.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2022/03/17, 11:37:02 »
Ik had Gimp ook van de Ubuntu Software repository geïnstalleerd. Deed eerst altijd wat ik nodig had, maar opeens niet meer, maar dat heb ik al uitgelegd.  Het weigeren van opslaan van geroteerde en "scaled" foto's vanwege zgn "niet bevoegd zijn" beweringen was niet het enige wat ineens niet meer werkte en het was ook niet alleen Gimp die ineens raar deed, en dat heb ik ook allemaal eerder beschreven in deze "thread".
Dat kan een snap versie geweest zijn. Ook voor de snapversie zijn de permissieproblemen die je meldt, niet normaal, maar met de apt versie zal dat zeker niet gebeuren.

Citaat
Wat het nog steeds niet doet is "open with other application" wat net onder "open" in het "scroll-down menu" bij rechter muis klik staat. Daardoor kan ik afbeeldingen niet in bv gThumb of Shotwell openen, alleen in de standaard picture viewer. Ik vraag me af of dit het ook na een toekomstige Ubuntu update weer gaat doen...
Moeilijk van hier uit te vissen wat daar dan weer kan fout zijn. Zijn beide als apt geinstalleerd? In de Snap Store kan je zien of een geïnstalleerd programma via snap geïnstalleerd werd. Als er zowel een snap als een andere versie is, zijn er meerdere iconen in Snap Store. Snap staat meestal bovenaan...
Citaat
Wat bedoel je met "de taal goed ingesteld"?  Alhoewel van geboorte Nederlander ben ik meer Engels talig dan NL talig omdat ik het overgrootste deel van mijn leven in Engelstalige omgevingen heb gewoond. In ons gezin wordt tot op de dag van vandaag nog steeds bijna alleen Engels gesproken. En dat is internationaal ook zo. Als ik buiten dit forum technische hulp zoek, dan is het lastig om NL termen om te zetten, daarentegen kennen de meeste NL techneuten zich goed uit met de Engelse taal. Dit wordt allemaal wellicht een beetje te persoonlijk, maar ik kon je opmerking niet helemaal plaatsen, omdat het concept van "goede" en daarmee geïmpliceerde "verkeerde" taal mij vreemd is vanwege het feit dat ieder individu zijn eigen voorkeur en benodigdheden heeft. Wellicht is me ontgaan wat je probeerde te zeggen met je opmerking. In dat geval mijn excuses.
"Taal goed ingesteld":  in het Nederlands. Maar als je (net zoals ikzelf trouwens) met de Engelse versie werkt, dan is die aanbeveling voor jou niet van toepassing.

« Reactie #37 Gepost op: 2022/03/17, 12:35:30 »

Volgens mij weet jij wel wat ik bedoel. En als Engels voor jou de gewenste taal is dan is dat de goede dus had je al "taal goed ingesteld".
We leven in NL, zitten op een NL ubuntu forum, communiceren hier in NL, dus is het denk ik niet zo vreemd dat ik NL als eerste gedachte had. ^-^ Als dat voor jou anders ligt, prima.

Verder heb ik je in elk geval laten zien dat het hier gewoon werkt en gewoon kan werken. Als je met de viewer draait vraagt hij bij afsluiten zelfs of dit in de afbeelding opgeslaan moet worden voor de toekomst.
En ja, ik heb hier ook weleens een zeldzame keer gehad dat een programma plots niet meer doet wat het hoort te doen. Dan zijn er diverse opties om dit weer opgelost te krijgen. En allerhande opties om het op te lossen zijn al gegeven. Meer kan ik / kunnen wij ook niet doen denk ik?
- I ♥ Linux -

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2022/03/18, 07:35:11 »
Ik klikte net met rechter muisknop op een afbeelding op het bureaublad op "properties" en wat krijg ik:

(Oh even vergeten dat enkel sterk gecomprimeerde foto's geplaatst kunnen worden)

"Sorry, Ubuntu 20.04 has experienced an internet error.
Send problem to the developers?
If you notice further problems, try restarting the computer."

De getoonde details laten zich helaas niet kopiëren en plakken. De bovenste regels zijn:
-Executable Path
   /usr/bin/caja
-Package
  caja 1.24.0-1
-ProblemType
  Crash
......
......
 Trouwens, ik merk net dat vrijwel geen enkele van de rechter muisklik opties meer werken vanochtend. Dus niet alleen "properties". De ene dag wel, de volgende niet...
Ik ben heel blij van windows af te zijn en hou van Linux, maar dit soort situaties zijn toch echt wel heel bizar, en wat het ergste is; zeer tijdrovend....
Dit is een gloednieuwe en zeer degelijke PC, dus dat mag het probleem niet zijn.
« Laatst bewerkt op: 2022/03/18, 08:09:40 door wimrp »

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2022/03/18, 07:48:12 »
Vanadium: zoals jij zelf op 20-02 al vaststelde: "Er zijn inderdaad geen snap applicaties - door de sandboxing zijn daar dikwijls nogal onverwachte beperkingen."

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2022/03/18, 07:53:15 »
Partyrabbit: ik probeerde geen ruzie te maken over die taalopmerking. Ik kon echter niet zien hoe de taalinstelling problemen in het functioneren van het software kon veroorzaken.
Ik geloof wel dat ik met de tot nu toe aangeboden oplossingen serieus aan de slag ben gegaan. Toch jammer dat bepaalde problemen steeds weer terug komen zonder duidelijke reden. Veel crashes en andere grilligheid.

In ieder bedankt voor je inzet, die waardeer ik oprecht!
« Laatst bewerkt op: 2022/03/18, 08:18:18 door wimrp »

« Reactie #41 Gepost op: 2022/03/19, 16:41:02 »
Partyrabbit: ik probeerde geen ruzie te maken over die taalopmerking. Ik kon echter niet zien hoe de taalinstelling problemen in het functioneren van het software kon veroorzaken.

Mijn achterliggende gedachtengang was: Voor een nederlandstalige kan het moeilijk zijn de juiste instelling te vinden in een engels menu. Zoals jij al aangaf voor jou niet aan de orde (prima).

Nog even verder op je verhaal in te gaan.
Ik installeer standaard een *buntu.
Daarbij zorg ik altijd voor een kabelverbinding (ophalen benodigde software en drivers).

En ik moet zeggen dat het hier altijd behoorlijk stabiel draait op diverse pc's.
Ja, ik heb ook weleens een 'foutmelding'. Maar dat kost mij zelden werk. Ff verzenden, met vinkje bij "melding voortaan negeren" (of zo iets) en klaar.
Want al is linux behoorlijk stabiel, het geeft echt weleens een foutmeldinkje of heeft weleens een reboot nodig om foute opstarts of zo weg te krijgen.
En win is voortaan ook behoorlijk stabiel. Het grote voordeel zit 'm vooral nog in de veiligheid en privacy.

Mag ik je een tip geven?
Als je een foutmelding hebt ... even je gebruiker af- en aanmelden, of je pc herstarten. Vaak is een probleempje dan al opgelost.
Want mijn idee is toch wel dat ubuntu foutjes geeft als bv bij een programma* of bewerking iets fout gegaan is of blijven hangen. En zo'n 'fout' is dan weer weg bij een cleane reboot.

Doe er je voordeel mee. Ik blijf na toch al wat jaren zeggen - I ♥ Linux -. Nog steeds win in huis (vergelijk), maar zolang het blijft zoals het nu is ga ik niet meer terug.

* LMMS wil nog weleens hangen. Grote bewerkingen (bv video) ook. Sneller werken dan een programma kan handlen wil daar ook nog weleens voor zorgen, want je moet ze soms de tijd geven om een bewerking door te voeren voor je de volgende bewerking er op gooit.
En daarna heb ik weleens zo'n 'fout' in ubuntu resterend, en weer weg na reboot.
« Laatst bewerkt op: 2022/03/19, 16:43:32 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2022/03/19, 17:48:54 »
Citaat
Toch jammer dat bepaalde problemen steeds weer terug komen zonder duidelijke reden. Veel crashes en andere grilligheid.
Als ik door de hele draad heen loop en ook nog bovenstaand citaat in ogenschouw neem, dan begin ik te vermoeden dat er of bij de installatie al iets mis gegaan is, of dat je zelf per ongeluk iets in je bestandssysteem hebt verknoeid. Want een crash in je bestandsbeheerder Caja is toch wel heel ongebruikelijk. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik Caja niet ken, want ik gebruik Xubuntu met Thunar, maar evengoed ...
Ik meen ook te begrijpen dat je de installatie van -ik neem aan, gezien Caja- Ubuntu Mate niet zelf hebt uitgevoerd. Dus je weet niet hoe dat gegaan is.
Als ik zoveel grillen en crashes had, dan zou ik een nieuwe schone installatie uitvoeren. Relatief weinig werk. Maar dan ben je (bijna) zeker van de grillen en crashes af. Want als er iets typisch niet des Linux' is, dan zijn het grillen en crashes.

Offline wimrp

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2022/03/20, 19:02:48 »
Bedankt Partyrabbit voor de tips. Zal ik zeker onthouden. Wat is LMMS?

Ook dank ajjp. Die gedachte kwam bij mij ook even op een paar dagen geleden. Want als bv de rechter muisklik opties de ene keer wel werken en 5 minuten later weer niet, dan geeft dat eigenlijk wel aan dat er iets fundamenteels niet in orde is.
Een nieuwe schone installatie lijkt inderdaad aantrekkelijk. Moet ik natuurlijk wel eerst even bestanden opslaan.

« Reactie #44 Gepost op: 2022/03/21, 17:29:48 »
Wat is LMMS?

Linux Multi Media Studio ^-^ https://lmms.io

Succes met je leerproces. Het is de moeite waard er wegwijs in te worden.
En ik sta achter ajjp. (zorg voor kabelverbinding bij installatie!)
« Laatst bewerkt op: 2022/03/21, 17:32:54 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -

Offline henkk

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2022/04/12, 16:31:59 »
Beetje late reactie...

Ik ben een GIMP fanaat, geworden, 10 jaar geleden. In de jaren daarvoor een aantal keer geprobeerd, en steeds afgehaakt op het gebruikersinterface wat zo anders was dan ik verwachte. Ik heb er ondertussen duizenden foto's mee bewerkt en vind het een fantastisch programma. Tot zover de reclame. is als aanmoediging bedoeld.

voor simpel viewen en draaien/croppen ben ik de laatste tijd enthousiast over Gwenview. Dit als tip.

succes,

Henk

« Reactie #46 Gepost op: 2022/04/12, 16:33:43 »
Citaat
voor simpel viewen en draaien/croppen ben ik de laatste tijd enthousiast over Gwenview. Dit als tip.

Daar gebruik ik Gthumb voor...

EDIT: Zie net een schermprint van Gwenview. Ga ik binnenkort ook eens proberen.

EDIT 2: Ik zie dat het echt een puur KDE programma is. Zou dat nog problemen geven?
« Laatst bewerkt op: 2022/04/12, 19:32:40 door Ronaldus »