Heb je een volledig nieuwe install gedaan? Of de oude overschreven?
Een oude overschrijven zorgt er nog wel eens voor dat oude settings/drivers blijven hangen waardoor nieuwe noodzakelijke software/settings/drivers niet goed laden.
Heb je bij de installatie in het begin een vinkje gezet bij ophalen van externe drivers, met een deugdelijke kabelverbinding?
Als je installeert kun je het beste een vinkje zetten voor het ophalen van niet vrije maar vaak noodzakelijke externe drivers. Hier is een deugdelijke kabel-internetverbinding dringend aan te raden.
Als je dit niet vinkt of niet alles (deugdelijk) ophaalt heb je daarna nog weleens een hoop werk met haperingen herstellen.
Is de pc niet te stoffig van binnen?
En weet je zeker dat je beeldscherm (-kaart) nog goed is? Zoek daar niet meteen het probleem, maar het kan je verwarren (zoals mij ook overkwam).
Al een tijdje doken hier op een pc met tussenpauzes exact dezelfde problemen op (safe mode, lage resolutie, x-org meldingen, enz), wat ik ook zocht in 'installatie', software, drivers. En niet zo heel lang daarna is het
beeldscherm helemaal gestopt. Na een nieuwe was het opgelost.
Dus probeer om het uit te sluiten eens een ander beeldscherm als je dat beschikbaar hebt zou ik zeggen.