Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox ziet 'organisatie' op stand-alone PC  (gelezen 1171 keer)

Offline plek

• Lid
Firefox ziet 'organisatie' op stand-alone PC
« Gepost op: 2022/01/27, 10:34:02 »
Enkele dagen geleden zag ik in Firefox onder instellingen en keuze synchronisatie (about:preferences#sync) bovenin het scherm deze mededeling "Uw browser wordt door uw organisatie beheerd." Als ik daarop klik, krijg ik dit te zien:

Beleidsnaam      Beleidswaarde
DisableAppUpdate   true

Maar het is een stand-alone PC, zij het dat ik daar maart 2020 - ivm moeten thuiswerken vanwege corona - Citrix op heb geïnstaleerd om bij de werkgever in de Microsoft-cloud te kunnen werken. Daar werken we met Firefox, maar privé en zakelijke accounts hebben verschillende namen en lijken me dus strikt gescheiden.
Weet iemand waar dit vandaan komt en hoe ik dat kan verwijderen?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox ziet 'organisatie' op stand-alone PC
« Reactie #1 Gepost op: 2022/01/27, 10:45:13 »
Je gebruikt waarschijnlijk Linux Mint. Is daarin normaal, want vloeit voort uit nieuwe aanpak Firefox in Mint. Betekent gewoon dat Firefox niet zichzelf kan bijwerken met gebruikersrechten, maar dat het alleen kan via de pakketbron van Mint (de "organisatie").

Kortom: er is gelukkig niks aan de hand.  ;)

Offline plek

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/01/27, 11:34:39 »
Dank Pjotr voor je snelle en geruststellende antwoord. En ja, ik heb Mint (20.1 Cinnamon), had ik even moeten vermelden... :-[

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2022/01/27, 12:11:54 »
Het kan trouwens de moeite waard zijn, om even alle instellingen van Firefox na te lopen. Die kunnen namelijk gewijzigd zijn door de nieuwe aanpak. Zie ook:
https://blog.linuxmint.com/?p=4259