Doe best wel wat met Marktplaats, voornamelijk voor audio, maar eigenlijk nog nooit rottigheid meegemaakt. Zelfs een paar x geld van tevoren overgemaakt. Mss zijn tegeltjes-wijsheden gewoon waar.... "zoals de waard is, is vertrouwt hij zijn gasten" en "wie goed doet, goed ontmoet"
Daar ben ik het wel een eindje mee eens. Ik betaal ook meestal gewoon vooraf, en heb al die jaren netjes ontvangen, op enkele keren na waar na "wat moeite" alsnog geleverd werd of geld terug

En wat ik verstuurde, ook wereldwijd (ebay) is ook altijd netjes aangekomen. Maar toch ook de nodige keren onzinnige discussies gehad door de jaren heen. Maar op de aantallen transacties inderdaad nog steeds minimaal.
Ondertussen heb ik al zoveel voordeel gehaald dat als ik voor een joetje opgelicht zou worden dat mij nog steeds niet benadeeld.
"zoals de waard is, is vertrouwt hij zijn gasten" en "wie goed doet, goed ontmoet" is kan toch een naief standpunt zijn wat je een keer goed in kan halen. Genoeg "waarden" die toch niet betrouwbaar bleken

En al ga je alsnog voor "water bij de wijn" je wordt toch gen**id

Want tjah, je zou die ene maar zijn die 100 euro gefopt wordt. Wat simpelweg wel duidelijk is, want vele fora's, en tv-programmas als opgelicht en kassa zijn ermee gevuld, dus ontkennen van het probleem zou naief zijn, toch?
Dus voor wie wel iets van mijn attentie aan wil nemen, blijf alert zodat je niet gefopt wordt want de kans is serieus aanwezig.
Mss zijn tegeltjes-wijsheden gewoon waar.... "zoals de waard is, is vertrouwt hij zijn gasten" en "wie goed doet, goed ontmoet"
PS: Neem maar aan van iemand die (beroepsmatig, internationaal) heel veel met zaken/handel en nog veel meer geld (tonnen, miljoenen per jaar, op hoog niveau) van doen heeft gehad dat als het om serieus geld gaat veel waarden niet te vertrouwen zijn, en lang niet iedereen goede bedoeling heeft. Tot op hoog 'stropdassen' niveau niet

En voor velen is eur 50 (of 5x een marktplaats-tientje) al serieus geld.
Houdt er maar niet te hard aan vast want die tegeltjeswijsheden zijn ondanks een kern van waarheid lang niet altijd waar

Deze wel:
(want gaat niet over individue maar over systeem en groepsdynamiek)