Het adres klopt niet wat je schrijft. Ik heb hier wel de gratis optie staan: https://account.protonvpn.com/signup
Of was je daar al geweest.
----
Als client kan je met OpenVPN alleen verbinding maken met een server.
Je bent geweldig, Gamer. Ik heb de pagina eerder gezien maar pas nu lukte het me die account als Cliënt neer te zetten.
Als je kijkt staat er bij elk bericht aan de rechterkant "Meld dit bericht aan de moderator (netwerk tekentje) Gelogd. En bij je eigen berichten die je geschreven hebt staat er inplaats van gelogd. Jou IP adres.
Krijg nou de hik, het is me nooit eerder 'echt' opgevallen, ik schaam me.
Ik zie nu dat een Ip meer is dan een 'cijfernummer', ik zag een Mapkaartje met Pin, de Provider en m'n Postcode, da's schrikken. (nou ja

Ondanks VPN actief is, zie ik geen verandering. Het zelfde IPnummer staat; zoals jij mij duidelijk maakte, nog steeds naast 'gelogd'. Ook na reboot.
Eerst inloggen op die server ondanks mijn verbinding op VPN staat?
Aanvulling op hierboven
Na een nachtje erover slapen bedacht dat het mogelijk komt omdat ik VPN automatisch een VBox distro (Xubuntu 20) zette. Daar werd de Ethernet configuratie overigens neergezet zonder mijn ingrijpen.
- Dat VPN niet werkt komt hierdoor, omdat de Host waar VBox opstaat, geen VPN-Ethernet conf. heeft?
- Moet ik dan de hele procedure binnenhalen op de Host? Werkt het dan wel?
BvD,