@MKe, ik heb een wedervraag ..waarom zijn er zo veel internetbrowsers? Zowel voor Windows als voor Linux.. De systeembeheerder van deze site kan precies zien met welke browser en welk besturingssysteem deze site bezocht wordt, Google Chrome is misschien ook hier de topper.. ipv Firefox.
Edge is gewoon leuk, en het werkt lekker snel en idd niet open bron..
natuurlijk, zoveel smaken, zoveel versies. Sommigen onderscheiden zichzelf. Firefox heeft zijn eigen engine, chrome is de standaard, brave staat voor privacy, midori op de lichte hardware. Ik gebruik edge wel eens op Windows, maar zie gewoon niet waarin het zich onderscheid. Het is nauwelijks lichter dan Firefox, het is eigenlijk vanuit mijn developers oogpunt gezien gewoon een variant op Chrome en ik zie weinig nuttige extra features. Voor mij dus niet genoeg meerwaarde om mijn principes opzij te zetten en een closed source programma te gaan gebruiken. Enige reden die ik kan verzinnen waarom MS zo nodig in een verzadigde markt zijn eigen browser wil maken is dat ze nog makkelijker data van je willen verzamelen (net als Google met Chrome trouwens).
Ik kan het snappen dat mensen het gebruiken voor werk omdat het misschien integraties met software kan doen die andere browsers niet kunnen. Aan de andere kant rennen we dan weer fluitend in de val van ‘vendor lock-in’. Dat probeer ik nu juist te mijden door Linux en opensource te gebruiken.
Goed, uiteindelijk moet iedereen gebruiken wat voor hem het beste is. Was gewoon nieuws gierig waarom Linux gebruikers zo graag een MS product wilden hebben.