@ Mke,
volgende browsers kan je zeker gebruiken:
- Firefox (mag niet in een 'zandbak'- of Firejail - draaien anders kan je de camera en micro niet gebruiken);
- Brave;
- Chromium en Chrome;
Wat Edge (Windows) betreft, dat weet ik niet (ik gebruik al heel lang geen Windows meer -- maar het lukt wel hoor --- m'n broer heeft nog W10 op zijn computer en we kunnen goed met elkaar videobabbelen

). Sorry.
- Een smartphone ( Android) kan je ook gebruiken (de camera kan na wat lang gebruik héél heet worden waardoor de kans op crashen van de smartphone bestaat)
- Een tablet ( Android) gebruiken gaat ook verbluffend goed.
Je moet echter
niks installeren -- gewoon:
- de gegeven/toegestuurde 'link' "plakken" in de adresbalk van je internetbrowser, op enter drukken -- je naam ingeven en klikken op <join the meeting> en daarna de videoresolutie instellen op "low" je kan ook de taal aanpassen/instellen en zoveel meer ...
(vb:
https://8x8.vc/Mke_207_S ) <--- die link stuur je door naar de deelnemers via email en deze moeten dan op de afgesproken dag en uur deze link in de adresbalk van hun browser"plakken" - op enter drukken ...
Makkelijker kan het niet ...
Maar... éérst proberen/testen ...
( Wanneer ik een videobabbel wil starten dan heb ik op voorhand de verbinding, de werking van de camera en de micro grondig getest ... want als je dat niet doet kan je soms voor een verassing staan dat het niet wil werken --- het schaamrood komt dan op je wangen ..., als je een presentatie wil geven dan moet je dit goed voorbereiden en moet je op voorhand klaar hebben staan, zodat je met een minimum aan handelingen uw app-scherm kan delen met de deelnemers ...)
De rest zal je zelf wel ontdekken en door ervaring en leren van je fouten/missers .... wordt je wijzer.

Succes!
Groet,
spievensterke.