Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aankoppelen USB geheugenstaaf in Icewm  (gelezen 767 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
aankoppelen USB geheugenstaaf in Icewm
« Gepost op: 2007/05/22, 19:48:02 »
Hoe koppel ik een USB geheugenstaaf aan, in Ubuntu Server 6.06.1 met Icewm als grafische schil?

Groet, Pjotr.

Offline woteb

  • Lid
aankoppelen USB geheugenstaaf in Icewm
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/22, 22:07:39 »
sudo apt-get install thunar menu

daarna:

update-menus

En je vindt Thunar in je menu's terug. Daarmee kun je de USB stick of USB disk vinden, aankoppelen e.d.

Als je toch met IceWM bezig bent: apt-get install iceconf icemc icewm icewm-common icewm-gnome-support icewm-themes

De meeste zaken kun je terugvinden in programma's systeem.

Met icemc kun je de menus veranderen (eventueel kopiëren en plakken) en met iceconf je IceWM instellingen aanpassen zoals fonts, kleurtjes e.d.
Beide programmaatjes kun je ook vanuit een terminal opstarten.
En met icewm-gnome-support kun je ook een aantal Gnomezaken onde IceWM uit laten voeren. Met icewem-themes haal je een groot aantal thema's op. Meer thema's zijn hier http://themes.freshmeat.net/browse/925/ op te halen. Er zijn een aantal heel fraaie themaś aanwezig.

Installeren is kinderspel als je mc hebt geïnstalleerd: sudo mc. De tar.gz bestanden in het linkerpaneel openen met tab naar het rechterpaneel, dan cd /usr/share/icewm/themes en het thema  kopiëren naar het rechterpaneel. Uiteraard zijn er ook andere mogelijkheden, maar mc is voor mij een swissknife. Als je de thema's maar in /usr/shar/icewem/themes kopieert.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
aankoppelen USB geheugenstaaf in Icewm
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/23, 11:09:27 »
Bedankt voor het meedenken! Helaas, Thunar helpt niet. Die ziet de USB-staaf gewoon niet. Heel raar. Op dezelfde computer heeft bijna een jaar lang Xubuntu 6.06.1 gedraaid, en die herkende de USB-geheugenstaaf wel altijd meteen.

Vreemd, dat Ubuntu Server 6.06.1 dat niet doet...

Offline woteb

  • Lid
aankoppelen USB geheugenstaaf in Icewm
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/23, 13:08:31 »
Wacht maar als ik met mijn experiment klaar ben, dan zal ik dat hier posten. Dat werkt namelijk wel (met Feisty).
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)