Interactief > Andere distributies

Opstartvolgorde aanpassen

(1/6) > >>

Spidey-Westland:
Ik heb een ssd en een hdd in mijn laptop.

Nu is het zo dat mijn laptop, ondanks dat ik kies voor de SSD deze toch opstart via de HDD..

Wat doe ik fout en hoe pas ik dat aan.

Op de laptop draai ik met LM20 Cinnamon op de HDD en XFCE op de SSD

mvg SPW

dellkubuntu:
Heb je lm20 als laatste geïnstalleerd? Dan gebruikt hij die grub. Om weer de SSD te laten opstarten moet je met de livecd grub van xfce terug zetten. Dan start hij voortaan op met xfce op de Ssd.

JorisC:
Bij twee schijven krijg je bij de installatie te zien op welke schijf je het systeem wil installeren en ook waar je opstartlader (GRUB) wil installeren .
De opstartlader zal op de HDD geïnstalleerd staan en ook als eerste in de zoekvolgorde in het BIOS als eerste staan .
In Gparted kun je gaan controleren welke schijf gevlagd staat als Boot .

Spidey-Westland:
Het lukt nog niet en ik zie steeds een waarschuwing op het scherm.

De SSD is voorzien van LM20 en draait probleemloos als de oude hdd er niet in zit.

De oude hdd is opnieuw geformatteerd voor opslag. Op de desktop zie ik die wel.
Maar zodra ik het in de laptop stopt dan krijg ik de volgende melding, zie bijlage.

Waar zit dit eveltje.
Ik zie de aangebracht HDD niet. als ondedeel van de laptop(Computer)

JorisC:
De bootvolgorde in uw BIOS staat ingesteld dat de laptop moet booten via de ethernet controller (Netwerk) . Schakel die optie uit of zet die als laatste in de  bootvolgorde van de apparaten waarmee kan geboot worden .
Zet dan booten via HDD als 1 en bij meerdere schijven zet de schijf waarmee moet geboot worden als 1 in de zoekvolgorde

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie