Interactief > Andere distributies

overstappen op Linux mint Xfce

(1/2) > >>

T.W. van den Haak:
Na jaren Xubuntu 16.04 gebruikt te hebben wil ik overstappen op Linux Mint Xfce.
Vraag: kan ik Mint (na backups gemaakt te hebben)  "over" xubuntu heen installeren of moet ik hem eerst verwijderen?

Dank voor uw antwoord.

Pjotr:
Ik zou de Xubuntu-partitie(s) gewoon van tevoren even formatteren. Bijvoorbeeld met GParted, in de uitprobeersessie van Mint.  :)

T.W. van den Haak:
oké zal ik doen. bedankt!

Hoewie Loewie:
Hoi. Hier een vergelijkbare vraag maar wellicht net even anders. Ik gebruik op dit moment Ubuntu 18.04.4 LTS. Het staat geïnstalleerd op een partitie van 25 Gb, naast Windows 10 (op een vele grotere partitie) op een SSD. Nu wil ik eigenlijk overstappen op Linux Mint 20 Ulyana (net uit) i.p.v. Ubuntu. Mijn vraag is of ik de optie krijg aangeboden bij installeren om Ubuntu te overschrijven op de betreffende partitie en de andere partitie ongemoeid te laten. Weet iemand dat?

Ik wil de overstap maken omdat Ubuntu wat problemen geeft bij de wifi-snelheid (zakt regelmatig in terwijl ik daar in de Windows mode geen last van heb) en de computer loopt nog wel eens vast, bijvoorbeeld bij tegelijkertijd gebruik van Chromium en het hebben openstaan van een paar foto's met Shotwell en een geopend pdf-bestand met Document Viewer. Ik hoop dat met gebruik van het wat "lichtere" Linux Mint die problemen zijn opgelost.

Wat betreft het inzakken van die Wifi-snelheid heb ik al van alles geprobeerd maar krijg dat niet goed. Overigens is er wel mee te leven hoor, zo erg is het nou ook weer niet.

Hoewie Loewie:
Nog even ter aanvulling: een overweging om over te stappen is ook dat ik Linux Mint t.o.v. Ubuntu 18.04.4 LTS heel prettig in gebruik vind. Ik heb een paar oude laptops draaien, ik meen allemaal met Linux Mint 19.3 (Cinnamon en Xcfe) en dat bevalt me prima in gebruik.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie