Als reactie op # 89 van dit topic wil ik mijn bevindingen vertellen van gisteren oven mijn desktop. Mijn monitor is aangesloten met een VGA kabel omdat HDMI niet werkte in Xubuntu en wel in W10 (dacht ik). Gisteren nog een keer HDMI kabel geprobeerd omdat in #87 van johjo omdat hij het had over VGA kabel iets met Bios wat ik niet snap.
Dus HDMI kabel geprobeerd en Grub kwam mooi in het keuze menu. Ik koos als eerste W10 daarna goede opstart. In W10 een herstart gekozen en kreeg weer Grub zoals het behoort. Toen gekozen voor Xubuntu en het beeld werd zwart en ik maar wachten maar de pc deed niets meer, althans ik zag niets meer alleen een zwart beeld. Computer uitgeschakeld via de aan/uit knop lang vast te houden.
weer een keer opgestart en weer hetzelfde. VGA kabel weer aangesloten en alles werkte weer.
Door mijn eigewijzigheid kon ik dit niet verkroppen en heb weer de HDMI kabel aangesloten en weer in Xubuntu zwart schermkabelstekker goed aangerukt bij monitor en weer opnieuw opgestart en keuze Xubuntu in Grub en alles weer mooi opgestart.
Dit is
ongeloofwaardig maar toch waar. Bij mij is dit toch echt gebeurt.
Misschien bij Fideel24 ook zoiets?

Edit: uiteindelijk toch weer overgegaan naar VGA kabel omdat je deze kunt borgen en dat mij dit niet weer kan overkomen.