Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth muis werkt niet  (gelezen 1950 keer)

Offline loti

• Lid
Bluetooth muis werkt niet
« Gepost op: 2020/05/03, 19:44:34 »
Onlangs heb ik een muis Logitech M590 aangeschaft.  Deze muis kan zowel met een usb-ontvanger  als bluetooth werken.
Het aanmelden met  bluetooth was zo gebeurd en werkte prima, toen  ik deze muis ook op een andere pc wilde installeren werd deze niet herkend.
Toen maar weer terug naar mijn eerste pc,  en daar werd hij toen ook niet meer gezien. Met de usb-ontvanger gaat het wel goed, maar bluetooth  doet het niet meer.
Wat kan hier gebeurd zijn?  Ik heb het zowel met Ubuntu, Mint en W10 geprobeerd.

JorisC

• Gast
Re: Bluetooth muis werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2020/05/03, 19:51:18 »
Aan de muis zit normaal een schakelaartje om  in - uit  te schakelen . Het eerste waar ik aan denk is dat je het schakelaartje per ongeluk hebt verschoven .

Offline loti

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2020/05/03, 20:22:39 »
Aan de muis zit normaal een schakelaartje om  in - uit  te schakelen . Het eerste waar ik aan denk is dat je het schakelaartje per ongeluk hebt verschoven .
Was het maar waar, ik heb tig keer gekeken of  alles goed stond.

JorisC

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2020/05/03, 20:33:12 »
Staat Bluetooth functie geactiveert in apparaatbeheer

« Reactie #4 Gepost op: 2020/05/04, 11:30:35 »
Zelfde muis hier....

Ik had vaak problemen met het uit slaapstand komen van de PC. Dat leverde bij mij in het verleden zoveel gedoe op dat ik uiteindelijk voor de USB ontvanger heb gekozen. Met het opnieuw koppelen van de muis was het uiteindelijk wel op te lossen maar als je veel onderweg bent met je laptop dan is het (i.e. mijn) geduld eindig. Had overigens wel de indruk dat de staat van de batterijen van de muis hier ook invloed op hadden.

Bij gebruik met meerdere PC's zul je bij wisseling van PC opnieuw moeten koppelen. Anders blijft de muis met de vorige PC communiceren. Als beide PC's bij elkaar in de buurt staan en ze zijn beide aan kan dat wel eens problemen geven omdat het apparaat al 'bezet' is. Kun je op die andere PC de koppeling actief stoppen?

Offline loti

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2020/05/04, 11:50:09 »
Dirkjan,
Op de andere pc lukte het niet om hem aan te koppelen,  tijdens het zoeken werd  de muis niet gevonden.
Toen ik hem op de eerste pc weer  wilde gebruiken werkte hij niet meer en tijdens het zoeken was hij ook niet zichtbaar. Het lijkt wel of bluetooth  niet meer werkt met deze muis.
Met de usb-ontvanger gaat het wel goed.

JorisC

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2020/05/04, 12:12:28 »
Staan er stoorzenders in de onmiddelijke nabijheid want dit kan ook een invloed hebben .
Stoorzenders kunnen zijn . Draadloze telefoon (geen mobieltje) . , microgolf/magnetron oven,babyfoon,  afstandsbedieningen of dergelijke die gebruik maken van infrarood , slimme of IOT toestellen zoals slimme hartslagmeter, slimme stappentellers  enz...... die het bluetooth signaal dan gaan blokkeren .

Offline loti

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2020/05/04, 15:13:42 »
JorisC,

Bedankt voor je adviezen,  maar alle schakelaars en knoppen staan goed,  en de andere bluetooth apparaten  werken hier goed.  Alleen mijn muis wordt niet gezien.