Het probleem van andere routers in de omgeving kun je vaak ondervangen door een minst gebruik kanaal in te stellen op jouwe. De meeste routers hebben wel een functie ingebouwd dat je je omgeving kunt zien, en anders kun je dit altijd nog met je pc of desnoods even met een android-wifi-app.
Linksys router welke naar wens werkte.
Wat betaalbare sitecom's in huis gehad, ook naar volle tevredenheid.
Waar we nu op werken doet er even niet toe (veiligheidsoverwegingen).
Als je router als herkenningsnaam het merk/type van je router voert adviseer ik ook dringend deze naam te wijzigen. Anders veel te handig voor 'zij die binnen willen dringen' ivm eventuele bekende backdoors.
Ook nog netgeartjes gehad, vaak erbij als tweede router voor een gastnetwerk.
Dat was leuk. Waren kpn-dedicated routertjes waar niemand meer iets mee kon en daardoor spotgoedkoop tweedehands te koop waren (denk hierbij aan maximaal 5 euro

).
Maar na flashen waren ze weer prima bruikbaar.

Ik moet ook bekennen dat ik aan een router liefst zo min mogelijk uit geef.

Ik heb ze ook altijd gebruikt gekocht en soms geflashed ter verbetering, en toch altijd prima systeempjes ter beschikking gehad.
En ik gebruik al helemaal niet de router van mijn provider (veiligheidsoverwegingen). Die is toegewezen aan gebruik door gasten, en heb om die reden (gastgebruik) ook altijd twee routers gehad om prive-netwerk en gasten gescheiden te houden (veiligheidsoverwegingen). Wel grappig, op dit moment heb ik twee vaste wifi-toegangen beschikbaar (prive+gasten), en dan kan ik op die van de provider ook nog een extra gast-wifi instellen, en ook nog een tijdelijke wifi die we aan zetten op verjaardagen e.d.. 4 gescheiden wifi-toegangen dus. Nog nooit zo veel gehad.

Let bij de aanschaf goed op hoeveel intern geheugen de router heeft. Sommigen hebben laag en sommigen hebben hoog. Hoog is vaak wel vereist als je wilt gaan flashen met tomato of zo.
Goede beveiliging en hoge snelheid zijn wel hoofdzakelijk de belangrijkste overwegingen.
Nu voor het eerst een met een extra externe grotere antenne voor een sterker signaal, en ik moet zeggen dat dat wel goed bevalt.
Routers worden hier ook ingesteld zodat de kids beperkt wifi beschikbaar hebben ivm schooltijden e.d. en niet hele nachten gaan liggen netflixen. Tijdschema-instellingen beschikbaar hebben kan dus soms handig zijn.
Verder voldoet elke router wel, zeker als je kanaal in kunt stellen (vrijwel altijd) en liefst nog wat meer opties. Ik kwam er eigenlijk nog geen tegen waar je te weinig mee kunt.
Ik hoop dat je er weer wat mee kunt. Succes met je zoektocht.