Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Homebridge Ubuntu mate rasp 3  (gelezen 158 keer)

Homebridge Ubuntu mate rasp 3
« Gepost op: 2019/05/04, 00:00:01 »

Beste mensen ik heb een raspberry pi 3b met Ubuntu mate daar draait homebridge op
Ik wil mijn dyson pure cool link 2018 koppelen aan home kit
De dayson verschijnt in de home app Maar reageert er niet op
Ik heb het volgende gedaan

1 homebridge geïnstalleerd
2 plugin gezocht en gevonden voor de dyson (https://www.npmjs.com/package/homebridge-dyson-link
3 de plugin geïnstalleerd
4 in mijn router een dhcp binding gedaan met het mac adres van de dyson (ip is niet traceerbaar)
5 alles ingevuld in het json bestand
6 de server gekoppeld aan de home app
7 getest maar helaas zonder resultaat

Ik hoop dat ik het in het goede topic gepost heb en voldoende info gegeven heb
Gr max

Offline atomos

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Homebridge Ubuntu mate rasp 3
« Reactie #1 Gepost op: 2019/05/04, 11:22:47 »
Ik vermoed dat dit een vraag is voor homebridge forum.

Misschien een vreemde vraag maar euh waarom gebruik je Ubuntu mate voor homebridge,,, een beetje overkill om homebridge te draaien.
Je hebt toch geen GUI nodig ? en veel hoeft de server niet te doen.. raspbian lite lijkt me genoeg denk ik zo..  de server heeft dan genoeg tijd om te reageren  :P
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Kubuntu 18,04 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B en Banana M2, arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux