Vergeef me dat ik nu pas mee kom, ik heb twee herseninfarcten overleefd, mn verstand is gelukkig, voor zover ik het weet, niet aangetast.
Zoals ik al een keer schreef, ik verander de besturing nogal vaak, ik had Ubuntu 17:10 geïnstalleerd, puur om deze versie eens te testen. Ik was enthousiast, Ubuntu 17:10 draaide fantastisch op de Toshiba L50-B-1GV.
Op een gegeven moment wilde ik een dvd bekijken met een externe dvd-speler, ik kijk veel vaker op deze manier naar films of documentaires. Maar ik had met 17:10 nog niet eerder een dvd bekeken. De dvd werd geladen, maar vlc kon de de dvd niet meer afspelen, nog een een andere dvd geprobeerd, maar de dvd-werd afgespeeld zonder beeld en een haperend geluid.
Ik dacht op dat moment, ik kan beter weer terug naar de lts versie, maar dat lukte niet meer omdat ik geen gebruik meer kon maken van de usb-ingangen.
De externe dvd speler geprobeerd op een een anderen pc, de speler was kapot.
Nu bedenk ik me ineens, zou de externe dvd-speler de boosdoener kunnen zijn? Ik had inmiddels al een nieuwe gekocht.
Dus, ik heb sterk het vermoeden dat de dvd-speler mijn laptop heeft gesloopt, mijn bios-chip kapot gemaakt. Is dit een mogelijke oorzaak?