Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen eigenaarsrechten  (gelezen 1115 keer)

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Geen eigenaarsrechten
« Gepost op: 2007/05/01, 19:41:18 »
Hallo,

vandaag linux geïnstalleerd.
aMSN geïnstalleerd, die wil ik wat mooier maken, dus een skin gedownload. Volgens instructies moet die in "/usr/share/amsn/skins" geplaatst worden. Dat wil ik dus doen, zie ik tot mijn verbazing dat ik daar geen rechten voor heb omdat ik niet de eigenaar voor ben. Echten ik hoor wel de eigenaar te zijn, en als ik kijk bij systeem - beheer - gebruikers en groepen, zie ik mijzelf daar bijstaan met alle rechten.

Het is mij dus nu onduidelijk waarom hij zegt dat ik niet de eigenaar ben, als iemand weet wat ik nu moet doen hoor ik dat graag.

Overigens, ik kan wel mappen toevoegen op bureaublad en dergelijke, alleen mag ik dat niet doen in het "bestandssysteem.

Ik hoop dat jullie wat weten.
Gr,
Dennis

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Geen eigenaarsrechten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/01, 19:53:52 »
"sudo" zorgt ervoor dat je rechten gebruikt om een bastand in het bestandssysteem te plaatsen, het betreft extra veiligheid. Om een verkenner met sudo rechten te krijgen typ je in de terminal gksudo nautilusin. Nu heb je wel de rechten. Als je klaar bent wel gelijk het venster sluiten, anders kunnen ernstige fouten optreden als je een map teveel verwijdert oid.

Offline dvdmeer

• Lid
Geen eigenaarsrechten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/01, 20:05:52 »
Bedankt!

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Geen eigenaarsrechten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/01, 20:12:47 »
Graag gedaan, zo ben ik zelf ook begonnen ;)

Offline dvdmeer

• Lid
Geen eigenaarsrechten
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/01, 20:24:21 »
Haha is goed, ik blijf hier gewoon een beetje lezen zodat ik steeds meer ga vatten welke commands er zijn en voor wat ze dienen.