Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wine counterstrike source  (gelezen 1687 keer)

bassreal

• Gast
wine counterstrike source
« Gepost op: 2007/05/07, 11:53:26 »
hoi,
ik heb steam geïnstalleerd met wine en zo ook counterstrike source, maar kheb een paar probleempjes
steam start goed op en dan kies in in : my games voor css en da krijg ik direct fullscreen css  loading
maar daarna krijg ik een zwart scherm als het laden gebeurt is:
het rare is wel dat ik hoor dat ik met mijn muis over het menu ga, ik hoor elk menutje dus actief worden als ik erover ga
hoe kan ik dit probleem oplossen want ik heb dus blijkbaar geen beeld maar wel geluid en het spel werkt volgens mij

dank
Peter

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/07, 11:55:30 »
Citaat van: bassreal
hoi,
ik heb steam geïnstalleerd met wine en zo ook counterstrike source, maar kheb een paar probleempjes
steam start goed op en dan kies in in : my games voor css en da krijg ik direct fullscreen css  loading
maar daarna krijg ik een zwart scherm als het laden gebeurt is:
het rare is wel dat ik hoor dat ik met mijn muis over het menu ga, ik hoor elk menutje dus actief worden als ik erover ga
hoe kan ik dit probleem oplossen want ik heb dus blijkbaar geen beeld maar wel geluid en het spel werkt volgens mij

dank
Peter
heb je beryl wel op niet actief gezet? kies voor metacity bij vensterbeheer.

bassreal

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/07, 21:29:49 »
Citaat van: leoquant
heb je beryl wel op niet actief gezet? kies voor metacity bij vensterbeheer.
beryl stond op niet actief toen ik het probeerde

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/08, 09:05:50 »
Op http://appdb.winehq.com/ staan meestal wel een paar handige tips. Ik ga binnenkort CounterStrike Source en HalfLife2 installeren op mijn PC, maar ik gebruik Cedega (commercieel programma)
http://cedega.com/gamesdb/games/view.mhtml?game_id=3524 (counter strike source)

bassreal

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/08, 16:20:37 »
op winehq staat eigenlijk ni veel bruikbaars
ik zou cedega ook aankopen als er geen visa en van die dingen voor nodig was

bassreal

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/08, 18:11:56 »
het rare is dat ik denk dat het spel wel zou draaien als ik maar zou kunnen zien waar ik op klik met men muis want die zie ik dus nog wel
en ik hoor het geluid van de menu's die normaal aan de linkerkant van het scherm zouden staan als ik daar over ga met men muis.
het zou dus wel leuk zijn als ik gewoon al zicht had zodat ik zou kunnen zien of dat spel werkt

Pensacola

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/08, 18:23:59 »
Hier werkt CS:S gewoon onder wine, ik heb deze howto gevolgd:
http://www.linux-gamers.net/modules/wiwimod/index.php?page=HOWTO+Steam&back=HOWTO+INDEX+Wine+Games
Alleen jammer dat ie onder Edgy wel goed werkte maar de FPS onder Feisty te laat zijn om echt te kunnen spelen.