Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aMule met ntfs partitie  (gelezen 1149 keer)

Robbe173

• Gast
aMule met ntfs partitie
« Gepost op: 2007/05/01, 11:28:20 »
Ik gebruik vaak emule op mijn windows machine.
Ik heb nu pas ubuntu 7.04 besteld.
Wanneer ik die binnen heb zou ik graag proberen windows er volledig af te doen en over te stappen op ubuntu.
Maar ik heb nu een 400GB NTFS partitie en die zou ik liefst zo laten.
Als je die partitie mount dan kan je toch gewoon bestanden enzo er van openen?

Maar kan ik dan ook instellen dat aMule een map daarin als temp en incoming gebruikt?
In windows heb ik het zo:
Incoming: D:\eMule\Incoming
Temp:      D:\eMule:\Temp

Kan ik dat zo verder blijven gebruiken in ubuntu dan?

aMule met ntfs partitie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/01, 11:32:22 »
ja kan niet schrijven op een ntfs partitie...

dus, en zo ga ik het ook doen, zet uw emule temp files op een fat32 partitie en link die naar amule....

Offline Rulus

• Lid
aMule met ntfs partitie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/01, 11:48:30 »
Je kan wel schrijven op een ntfs partitie, de drivers daarvoor zijn onlangs stabiel verklaard. Je kan daarvoor het pakket 'ntfs-config' installeren.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
aMule met ntfs partitie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/01, 11:54:09 »
Citaat van: profoX
Citaat van: Fijs
Is dat wel aan te raden een schijf van 300 GB die vol data staat te converteren naar fat32?
Ik gebruik nu al een tijdje ntfs-3g die gewoon in de Ubuntu repositories zit (in Feisty in ieder geval) en die werkt prima om naar NTFS te schrijven :) en heel erg stabiel. Er werd nog geen enkele bug omtrent dataverlies gerapporteerd. En ik gebruik het nu ook al 2 maanden (ik schrijf wel niet vaak naar NTFS, maar ik heb er ook nog geen problemen mee gehad wanneer ik het wel deed)

Dus gewoon ntfs-3g en ntfs-config zoeken en installeren, en dan: gksu ntfs-config uitvoeren als commando. (of gewoon Toepassingen -> Systeemgereedschap -> NTFS Configuratie tool)
Je moet dan in plaats van D:\ natuurlijk wel het mountpunt gebruiken in aMule... (bijvoorbeeld: /media/dschijf/)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Robbe173

• Gast
aMule met ntfs partitie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/01, 18:23:32 »
OK, het is dus mogenlijk :)
Ik zal het als ik de cd binnen heb eens gaan uitproberen :)

marghie

• Gast
aMule met ntfs partitie
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/01, 21:50:28 »
Inderdaad, naar NTFS schrijven onder Ubuntu 7.04 gaat zonder enige speciale installatie. De oorspronkelijke datum van het bestand blijft zelfs bewaard!
Helaas naar FAT32 (data partitie) of naar FAT16 (USB-stick) wordt de kopieerdatum meegeleverd.
Is daar al een oplossing voor gevonden?
En van Ubuntu naar Mandrake op een andere harde schijf (EXT) is het me onmogelijk gebleken om bestanden te kopieren.
Wie weet daar een oplossing voor?