Ik weet het niet, Ikzelf ben van't idee dat je als je van xp naar ubuntu overgaat ook de progs achter je moet laten
Met alle respect, maar dit is gewoon je reinste bullshit. Er is
geen een programma dat Photoshop kan evenaren qua mogelijkheden en kwaliteit. The Gimp zal ongetwijfeld leuk zijn en goed in elkaar steken, maar het mist de mogelijkheden. Als je vanwege dit soort dingen Linux maar moet laten liggen, dan ben je stom bezig.
Onder Linux kan je zeker heel goed webdesign/developen. Er mist alleen een goed grafisch programma voor de wat gevorderde mensen. Voor alle andere zaken zijn genoeg tools (editors heb je zat). Voor veel mensen is Photoshop echter iets belangrijks. Voor mij ook. Ik wil gewoon graag (meer) met Linux werken, omdat de opzet ervan me meer bevalt dan die van Windows dat doet. Deze zomer wil ik bijvoorbeeld een nieuwe computer. Opzich wil ik graag een Mac, maargoed, ik wil een desktop en om daar nou 2500 Euro voor neer te tellen.... Linux en Windows blijven dan over. Nou wil ik de laatste ontvluchten (zegmaar), dus dan heb je alleen Linux nog.
Dit was even mijn reactie op Rein. Het zou leuk zijn als we deze manier van PS gebruiken kunnen bespreken in plaats van het topic in een discussie over verschillende systemen te laten ontaaarden

Is er misschien iemand die dit gaat proberen?
Nogmaals @Rein: Alle besturingssystemen werken met een andere manier van programma's maken. Windows programma's werken daarom niet onder Linux en andersom, net zoals dat niet op Mac OS werkt. WINE doet zijn best Windows na te bootsen, maar het blijft een soort van emulator. Het simuleert Windows dus, maar het is het niet helemaal. Daarom kunnen sommige dingen niet (helemaal goed) werken onder Linux met WINE.