Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Photoshop CS2 werkend onder Linux  (gelezen 1782 keer)

Xano

• Gast
Photoshop CS2 werkend onder Linux
« Gepost op: 2007/04/21, 13:52:45 »
Ik vond via GoT deze site waarop een manier staat om PS CS2 onder Linux te draaien. Niet optimaal volgens de auteur, maar misschien acceptabel op modernere systemen. Ik heb zelf helaas geen Ubuntu meer op mijn computer staan (eraf geknikkerd ivm ruimtegebrek en omdat ik het nauwelijks meer gebruikte), dus ik kan het zelf niet testen. Lees trouwens ook de comments, er staat ergens dat het opstarten sneller kan gaan als je een aantal Windows files naar je WINE directory kopiëert.

reinhout

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/21, 14:05:29 »
Ik weet het niet, Ikzelf ben van't idee dat je als je van xp naar ubuntu overgaat ook de progs achter je moet laten en ivm webdisign vindt ik ubuntu nog niet zo goed, er zijn wel heel wat dingen voor c/c#/c++ programeurs (ik niet dus)
als ik dus aan mn site wil werken kruip ik achter de xp (sry, maar het werkt toch beter dan de linux alternatieven voor photoshop en dreamweaver.

ps: offtopic maar: hoe komt het eigenlijk dat windows progs niet op linux gaan en dat ze er onder wine heel mismaakt uitzien? (ben een leek in die dingen)

« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/21, 14:16:35 »
dreamweaver werkt als een trein onder wine en ziet er prima uit. alleen meot je wel een xp installatie in de buurt hebben.
homemade HTPC

Xano

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/21, 15:08:13 »
Citaat van: reinhout
Ik weet het niet, Ikzelf ben van't idee dat je als je van xp naar ubuntu overgaat ook de progs achter je moet laten
Met alle respect, maar dit is gewoon je reinste bullshit. Er is geen een programma dat Photoshop kan evenaren qua mogelijkheden en kwaliteit. The Gimp zal ongetwijfeld leuk zijn en goed in elkaar steken, maar het mist de mogelijkheden. Als je vanwege dit soort dingen Linux maar moet laten liggen, dan ben je stom bezig.

Onder Linux kan je zeker heel goed webdesign/developen. Er mist alleen een goed grafisch programma voor de wat gevorderde mensen. Voor alle andere zaken zijn genoeg tools (editors heb je zat). Voor veel mensen is Photoshop echter iets belangrijks. Voor mij ook. Ik wil gewoon graag (meer) met Linux werken, omdat de opzet ervan me meer bevalt dan die van Windows dat doet. Deze zomer wil ik bijvoorbeeld een nieuwe computer. Opzich wil ik graag een Mac, maargoed, ik wil een desktop en om daar nou 2500 Euro voor neer te tellen.... Linux en Windows blijven dan over. Nou wil ik de laatste ontvluchten (zegmaar), dus dan heb je alleen Linux nog.

Dit was even mijn reactie op Rein. Het zou leuk zijn als we deze manier van PS gebruiken kunnen bespreken in plaats van het topic in een discussie over verschillende systemen te laten ontaaarden :)

Is er misschien iemand die dit gaat proberen?

Nogmaals @Rein: Alle besturingssystemen werken met een andere manier van programma's maken. Windows programma's werken daarom niet onder Linux en andersom, net zoals dat niet op Mac OS werkt. WINE doet zijn best Windows na te bootsen, maar het blijft een soort van emulator. Het simuleert Windows dus, maar het is het niet helemaal. Daarom kunnen sommige dingen niet (helemaal goed) werken onder Linux met WINE.

reinhout

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/21, 15:30:17 »
en kan je bvb wine omtoveren tot een virtuele windows? omdat ray zegt dat je een xp-cd nodig hebt en dat je dan wat in de dir van wine moet wroeten; misschien kan je dan meerdere windows elemanten in wine integreren, zodat je meer aan de praat krijgt?

xano: je hebt gelijk en ik bedoel eigenlijk: er moet nog iets komen voor ubuntu om het voor mensen zoals mij aantrekkelijker te maken (nu heb ik het alleen maar omdat het gratis is)
ik moet toegeven: kheb een oude bak van een pc dus misschien kan ik niet van de leuke spelletjes en beryl genieten en vind ik ook dat ubuntu nog iets mist
... just an oppinion

« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/21, 15:47:42 »
nee maar in vmware draaid xp hier ook voor dat soort flauwe grappen en grollen.
homemade HTPC

Xano

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/24, 09:09:09 »
Schaamteloos kickje. Heeft iemand toevallig al wat geprobeerd hiermee? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk :)

Offline RoG

• Lid
    • http://www.mrlinoleumlicker.be
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/24, 10:46:52 »
Ik ga dit even proberen.

Ik mis mijn Photoshop ;)

...
"You have no idea how much it costs to look this cheap."

Offline RoG

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/24, 13:31:17 »
Ik heb het geprobeerd maar snap er geen jota van :s
Dan maar gewoon wine geïnstalleerd en Photoshop CS en... Tadaa! Het werkt. :)

Photoshop gaat wel erg traag, maar de kleuren zijn veel beter dan toen ik Photoshop7 gebruikte op mijn Dapper installatie.
De traagheid kan ik misschien gedeeltelijk oplossen door het uitschakelen van mijn bureaublad effecten. Ga dit straks eens uitgebreid uittesten samen met Imageready.

Het grappige is nu wel dat mijn hoofdscherm van PS los staat van mijn gereedschappen en layers, net zoals in The Gimp. :)

Xano

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/24, 14:57:30 »
Citaat van: RoG
Het grappige is nu wel dat mijn hoofdscherm van PS los staat van mijn gereedschappen en layers, net zoals in The Gimp. :)
Euh, dat is al zo sinds versie 6 in ieder geval :P

Offline RoG

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/24, 16:52:03 »
Citaat van: Xano
Citaat van: RoG
Euh, dat is al zo sinds versie 6 in ieder geval :P
LoL Inderdaad. Het was mij nooit opgevallen ;)

Offline RoG

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2007/04/24, 17:50:48 »
Ok terug on topic.

Ik heb dit getest en het werkt niet beter dan wanneer ik Photoshop met wine op mijn Ubuntu machine installeer.

Het gaat allemaal te traag om comfortabel te kunnen werken.
De tool op zich is wel knap :)

Grt,

RoG