Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu; desktop icon coderen?  (gelezen 690 keer)

Weevil

• Gast
Xubuntu; desktop icon coderen?
« Gepost op: 2007/04/22, 19:36:40 »
Ik heb de Sega emulator dgen geinstalleerd onder Xubuntu. Deze werkt prima via de commandline
Ik ben op zoek naar een manier om via de desktop een  sega ROM-bestand te kunnen openen.

Ik kan wel een desktop-icon maken als klikbare link naar 1 game, met bijbehorend commando
dgen /folder/file.ext
Weet iemand of het mogelijk is om bv file.ext te vervangen door een bestand dat je op dit desktop-icon sleept? Of is het mogelijk bestandsextensies aan een dgen-commando te linken zodat je deze middels dubbelklikken kan openen?

Weevil

• Gast
Xubuntu; desktop icon coderen?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/24, 20:09:06 »
Ik heb gevonden wat ik wilde; een desktopicon-commando waar ik bestanden overheen kan slepen om ze te openen.

De regel die ik gebruikt heb is dgen /folder-van-mijn-SegaROMS/%n waar %n dus staat voor de naam van het bestand dat je erop 'dropt'

Ik meen me te herinneren dat %n ook gebruikt wordt in Ubuntu Edgy als je een persoonlijke welkomsttekst instelt.