Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Externe NTFS schijf  (gelezen 868 keer)

steven

• Gast
Externe NTFS schijf
« Gepost op: 2007/04/08, 08:33:51 »
Hallo

Als ik mijn externe harde schijf aansluit nadat ik Ubuntu heb opgestart en ik wil de schijf benaderen dan krijg ik de melding dat ik geen rechten heb. Dus probeer ik de rechten van de schijf te veranderen . Dat lukt mij niet . Het is wel een NTfS schijf. Dit probleem heb ik niet als ik eerst de schijf aanzet en dan Ubuntu opstart . Dan kan ik de schijf gewoon benaderen.
Weet iemand hoe ik de rechten kan veranderen van de externe NTFS schijf ?

Alvast bedankt.

Offline Soul-Sing

• Lid
Externe NTFS schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/08, 11:53:17 »
Citaat van: steven
Hallo

Als ik mijn externe harde schijf aansluit nadat ik Ubuntu heb opgestart en ik wil de schijf benaderen dan krijg ik de melding dat ik geen rechten heb. Dus probeer ik de rechten van de schijf te veranderen . Dat lukt mij niet . Het is wel een NTfS schijf. Dit probleem heb ik niet als ik eerst de schijf aanzet en dan Ubuntu opstart . Dan kan ik de schijf gewoon benaderen.
Weet iemand hoe ik de rechten kan veranderen van de externe NTFS schijf ?

Alvast bedankt.
als de schijf zichtbaar is, kan je gksudo nautilus in de terminal
invoeren, naar de schijf gaan:rechtermuisknop: eigenschappen: permissies aanpassen.