Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met het upgraden van MYSQL op XUBUNTU 6.10  (gelezen 662 keer)

djangoxl

• Gast
Problemen met het upgraden van MYSQL op XUBUNTU 6.10
« Gepost op: 2007/04/06, 17:33:08 »
Hoi allen,

bij het upgraden van mijn pakketlijsten met sudo apt-get update krijg ik de volgende fout:

170kB opgehaald in 7s (23,5kB/s)                                                                                                                            
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
W: GPG error: http://www.getautomatix.com edgy Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY CC919A31E23C5FC3
W: U kunt misschien 'apt-get update' uitvoeren om deze problemen te verhelpen

Als ik doorga en dan sudo apt-get upgrade doe, krijg ik de volgende foutmelding:

Voorconfigureren van pakketten...
(Database inlezen ... 124577 bestanden en mappen ge��nstalleerd.)
Voorbereiden om mysql-server-5.0 5.0.24a-9ubuntu1 te vervangen (door .../mysql-server-5.0_5.0.24a-9ubuntu1_i386.deb) ...
 * Stopping MySQL database server mysqld                                                                                                              [fail]
invoke-rc.d: initscript mysql, action "stop" failed.
dpkg: waarschuwing - verouderd pre-removal script gaf een foutcode 1
dpkg - script uit het nieuwe pakket wordt geprobeerd ...
 * Stopping MySQL database server mysqld                                                                                                              [fail]
dpkg: fout bij afhandelen van /var/cache/apt/archives/mysql-server-5.0_5.0.24a-9ubuntu1_i386.deb (--unpack):
 subproces nieuw pre-removal script gaf een foutwaarde 1 terug
 * Starting MySQL database server mysqld                                                                                                              [fail]
invoke-rc.d: initscript mysql, action "start" failed.
dpkg: fout tijdens opruimen:
 subproces post-installation script gaf een foutwaarde 1 terug
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket awstats.
Uitpakken van awstats (uit .../awstats_6.5-2ubuntu1_all.deb) ...
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 /var/cache/apt/archives/mysql-server-5.0_5.0.24a-9ubuntu1_i386.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Wat is hier aan de hand?
Hoe los ik dit op?
Bij voorbaat dank.

djangoxl

• Gast
Problemen met het upgraden van MYSQL op XUBUNTU 6.10
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/06, 19:27:59 »
Opgelost:-)

Mysql moest eerst gestopt worden en ik heb deze code in het script iets aangepast output=$(/etc/mysql/debian-start) en alles werkt nu perfect.
Thanks