Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amarok 'Updating Collection'  (gelezen 2455 keer)

Amarok 'Updating Collection'
« Gepost op: 2007/04/09, 22:43:19 »
Ik ben zopas van Edgy naar Feisty overgestapt (cleane installatie van de beta)
Nu zag ik dat er een nieuwere versie van Amarok in zat (wat ik een fantastisch programma vindt)
Er was een extra tab, namelijk Magnatune. Ik heb die eens bekeken en er wat muziek van beluisterd.
Maar nu zie ik dat Amarok om de dertig seconden of zo zijn collectie gaat updaten.
Dan gaat mijn Systeembelastingsmeter de hoogte in en dit merk ik aan Amarok zelf (werkt iets minder vlot) en b.v. in screensavers die dan iets beginnen te haperen.

Ik heb al gezocht of ik die Magnatune terug kan weggooien maar dat lijkt niet mogelijk. Ik kan ook nergens geen tijd instellen voor het updaten van Amarok's collectie.

Heeft daar nog iemand problemen mee?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/09, 22:46:57 »
in feisty heb ik amarok geinstalleerd, en ook direct weer verwijderd.
niet stabiel.

« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/09, 22:51:29 »
Zou dat nog goed komen tegen dat de volledige Feisty uit komt? Want ik ben wel gek van Amarok.

Ik heb nog geen enkele andere muziekspeler geprobeerd in Ubuntu.

Mijn processor loopt eigenlijk bijna constant tegen de 100% aan. Terwijl er in de systeemmonitor eigenlijk niets valt te bespeuren dat een hoog percentage haalt. Kan dat met Amarok te maken hebben?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/09, 22:53:05 »
dan moet je bij procesbeheer kijken welk proces die cpu consumeert.
ik ben gek op =listen= "mediaplayer".(edgy)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/09, 22:54:39 »
Amarok werkt hier nochtans prima onder Feisty.. :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/09, 22:54:54 »
Citaat van: DaSaint
Zou dat nog goed komen tegen dat de volledige Feisty uit komt? Want ik ben wel gek van Amarok.

Ik heb nog geen enkele andere muziekspeler geprobeerd in Ubuntu.

Mijn processor loopt eigenlijk bijna constant tegen de 100% aan. Terwijl er in de systeemmonitor eigenlijk niets valt te bespeuren dat een hoog percentage haalt. Kan dat met Amarok te maken hebben?
Probeer eens de lichtgewicht XMMS player? Ziet er leuk uit en verbruikt nauwelijks enige systeemkracht. Zit gewoon in de pakketbronnen van Ubuntu.

« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/09, 22:58:07 »
Als ik in de systeem monitor bij Processen kijk is daar niets te bespeuren dat een hoog percentage haalt.

De meeste dingen slapen en degene die actief zijn verbruiken maar enkele percenten. Toch loopt die systeem monitor constant tegen zijn plafond.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/09, 23:00:47 »
Als ik in de systeem monitor bij Processen kijk is daar niets te bespeuren dat een hoog percentage haalt.

De meeste dingen slapen en degene die actief zijn verbruiken maar enkele percenten. Toch loopt die systeem monitor constant tegen zijn plafond.
maar wat doet je systeem? wordt die trager? muis schokkerig? etc.
verder heb je alle processen aangevinkt?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/09, 23:03:50 »
Citaat van: pjotr123
Probeer eens de lichtgewicht XMMS player? Ziet er leuk uit en verbruikt nauwelijks enige systeemkracht. Zit gewoon in de pakketbronnen van Ubuntu.
Durf jij XMMS aan te raden als alternatief voor Amarok? ;) XMMS is inderdaad wel licht, maar het heeft dan ook maar 1% van de features van Amarok, dus een waardige concurrent is het zeker niet. Verder is de interface van XMMS verouderd (GTK 1.x) ... Dan nog liever Audacious 1.x, dat is een XMMS fork, maar dan gebaseerd op GTK 2.x
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/09, 23:14:34 »
Ik heb alle processen aangevinkt.
Mijn Processorgebruik is nu eindelijk terug wat geminderd. (Ik heb Amarok even geleden uitgezet.

Ik merkte echt dat mijn computer iets minder vlot ging.
Ook bij Amarok zelf, als hij zijn collectie aan het updaten is en ik kies een ander nummer dan hapert hij en moet ik wachten. Ook b.v. bij een screensaver zie je dat hij minder vlot draait.

Ik ga listen eens proberen maar ik vindt het wel spijtig. Ik ben echt wild van Amarok.

« Reactie #12 Gepost op: 2007/04/09, 23:20:59 »
Mijn processorgebruik was terug gedaald en ik heb om te testen Amarok nog eens geopend en hij gaat weer meteen naar de 100% en hij blijft daar.

Wel gek.

Hoewel het enkel bij mijn grafieken is dat hij constant hoog blijft. Bij mijn processen verbruikt Amarok helemaal niet veel.

Mijn processor is wel degelijk bezig want hel lampje op mijn pc is zo goed als constant aan.

koos

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2007/04/09, 23:25:01 »
Ik heb een paar weken geleden amorok geprobeerd op ubuntu dapper en had hetzelfde probleem, ik heb hem eraf gehaald, en ben er nooit achter gekomen waaraan het lag.

« Reactie #14 Gepost op: 2007/04/09, 23:50:03 »
Ik heb Listen geïnstalleerd en bij deze heb ik het probleem niet.
Maar ik heb toch heimwee naar Amarok.
Ik heb voor alle zekerheid een bug gerapporteerd. Hopelijk kan het gefikst worden.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2007/04/10, 09:30:41 »
Ik heb Listen geïnstalleerd en bij deze heb ik het probleem niet.
Maar ik heb toch heimwee naar Amarok.
Ik heb voor alle zekerheid een bug gerapporteerd. Hopelijk kan het gefikst worden.
goed dat je het rapporteert. het is allemaal nog beta.
=listen= vind ik erg goed.

« Reactie #16 Gepost op: 2007/04/13, 10:53:46 »
Ik heb gisteren amarok nog eens verwijderd en ook de verborgen mappen van Amarok in mijn home verwijderd.

Dan Amarok opnieuw geïnstalleerd maar het probleem bleef.
Nu vandaag kreeg ik enkele updates waaronder enkele kernel updates en enkele updates voor Amarok.
En nu lijkt alles wel te werken.
Ik durf alleen niet in de Mangatune tab te gaan zien. Ik ben een beetje bang dat het dan misschien terug komt. Ik had het gevoel dat het is beginnen mislopen toen ik daar eens ging zien.

Ik had ondertussen ook Exaile eens geprobeerd als speler, maar ik vindt Amarok toch de allerbeste.

Tof dat het terug in orde is :)