Omdat ik vanaf de live-cd geen muisaanwijzer kreeg en dat waarschijnlijk alleen maar kon oplossen door wijzigingen met het commando "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg".
Heb ik het er toch maar op gewaagd en ubuntu naast WinXP geinstalleerd.
Ik heb voor de harde schijf indeling de standaards van ububtu gebruikt, dat is een punt wat ik niet echt betrouw omdat ik er niets van ken en ook mijn XP voorlopig nog moet draaien.
Nu krijg ik een vergelijkbaar scherm als dat wanneer ik opstart met de live-cd in VGA-modus namelijk allemaal gekleurde blokjes, maar nu is er geen F4 om de schermresolutie te veranderen.
Dan maar opgestart in recovery mode en het regeltje "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" ingetypt en de vragenriedel doorgeworsteld gevolgd door een reboot.
Geen resultaat na het opstarten, wat mij wel opviel is dat ubuntu niet automatisch mijn grafische kaart herkent, dat was wel zo met de live-cd?
Dus opnieuw opgestart in recovery mode en het regeltje "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" geprobeerd en een aantal instellingen wat het scherm betreft aangepast nu krijg ik wel een normaal opstartscherm tenminste tot aan het balkje van ubuntu en daarna krijg ik de melding FAILED TO START XSERVER.
Hier volgen nog wat gegevens over mijn PC
- AMD Athlon(tm) 64 bit 3500+ processor
-NVIDIA Geforce 6600 GT met 128 MB geheugen
-1 GB intern geheugen
-WD 80 GB harde schijf
Wie han mij helpen met dit probleem want ik zou de overstap echt wel willen maken, maar ik ben een absolute leek met linux.