Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alsamixer  (gelezen 905 keer)

Offline vliegje20

• Lid
Alsamixer
« Gepost op: 2007/04/03, 09:20:38 »
Ik heb dus van de week het geluid werkende gekregen maar ik was nog niet tevreden over de kwaliteit. Ik heb verschillende topics doorgelezen en alles op 80% gezet maar nog ben ik niet tevreden.

En ik heb een heel raar verschijnsel wat ik nog nooit mee heb gemaakt. Mijn computer staat in een daarvoor bestemde kast. Vanuit mijn computer loopt een kabeltje naar mijn stereoinstallatie zodat ik het geluid via daar krijg. De boxen hangen tegen de muur en eentje hangt er boven mijn computerkast. Als ik voor die kast zit klinkt de muziek wel alleen moet ik m bijschroeven met de bass omdat ik merk dat er bass is (nooit gehad). Ga ik achter de kast vandaan dus midden in mijn kamer staan klinkt het geluid voor geen meter.

Is er een mogelijkheid om alsamixer basis in te stellen ofzo?

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Alsamixer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/03, 09:36:35 »
klinkt vreemd ... probeer eens met de alsamixergui
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline wutnubu

• Lid
Alsamixer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/03, 11:20:42 »
Kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Akoestiek#Basisbegrippen

Geluid is veel meer dan wat trillingen in de lucht....

Groet

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Alsamixer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/03, 13:51:25 »
Citaat van: vliegje20
Ik heb verschillende topics doorgelezen en alles op 80% gezet maar nog ben ik niet tevreden.
Voor alle duidelijkheid: het is niet goed voor het geluid, als je *alle* schuifjes openzet, hè. Alleen die schuifjes openzetten die je strikt nodig hebt.

Offline vliegje20

• Lid
Alsamixer
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/03, 15:55:53 »
@ Bartek tis alsamixergui waar ik het overheb sorry

@pjotr wat ik op 80% heb staan:
Master
Wave
Front
PCM
Bass
Treble

Waarbij de Bass en Treble op iets minder als 80% staan afgesteld.

En nu ik goed luister lijkt het alsof ik als ik wat verder van de box afben dat ie dan minder bass heeft als dat ik wat meer onder de bass zit. En als ik gewoon radio of cd via mn stereo luister dan heb ik dat niet. Het zal misschien wel aan mij liggen maar het valt me echt op. En wat ik ook nog nog heb gehad dat ik als ik mijn hand op de kast leg de bass voel.

Misschien moet ik toch even wennen aan het geluid van ubuntu dat dat inderdaad beter is als windows