Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update openoffice mis gegaan  (gelezen 4549 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
Update openoffice mis gegaan
« Reactie #25 Gepost op: 2007/03/29, 16:39:30 »
Citaat van: EelcoBoe
Citaat van: leoquant
is het mogelijk in procesbeheer te kijken of er een proces actief met betrekking de foutmelding.
een actief proces, met misschien veel cpu gebruik?
Inderdaad de cpu draait op 100% . Heeft dat met Microsofts internet explorer te maken? Als ik hem moet uitzetten kan ikniet meer met jullie communiceren.
welk proces veroorzaakt dat cpu gebruik?(verder de stappen van johan doorlopen)

EelcoBoe

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2007/03/29, 16:47:55 »
Johan, je inzet is geweldig en ik waardeer het enorm dat je me probeert te helpen, maar ik geef het op. Je laatste advies leverde precies hetzelfde probleem op. De boom van vereisten blijft hangen op 50%...
Morgen ga ik naar de Paradigit en koop een Windows PC. Ik heb het toch maar 4 maanden vol gehouden met ubuntu. In die 4 maanden heb ik zeker 6 keer een nieuwe installatie moeten doen omdat er een programma was vastgelopen en/of een ander onduidelijk probleem.  Dit is niet werkbaar. Nogmaals bedankt,

Groet Eelco

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2007/03/29, 16:52:54 »
please kijk nog ff bij procesbeheer.........cpu.....

EelcoBoe

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2007/03/29, 16:58:00 »
de cpu schommelt nu tussen de 20 en 40%

Alleen Ie6 draait nog. (normaal gesproken is de muziekspeler ook actief)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #29 Gepost op: 2007/03/29, 17:04:00 »
Jammer hoor :(
Ik vind het heel vervelend dat we het niet op hebben kunnen lossen.
Hopelijk komt er straks nog iemand langs dit topic die wel een oplossing weet.

In het begin heb ik ook een aantal keer opnieuw moeten installeren omdat er weer iets fout was gegaan.
Na een aantal keren dit gedaan te hebben, wist ik veel beter hoe ik de boel netjes moest installeren.
Daarna heb ik alleen maar positieve ervaringen gehad met Ubuntu.
Ik hoop dat dat jou ook lukt :)

Mocht je het toch opgeven met deze computer: ik hoop dat je nieuwe pc beter bevalt...

Als je je nieuwe pc hebt met Windows, denk er dan aan dat je ook een dual boot kan maken.
Dan heb je én Windows, én Ubuntu.
Als je dan een probleem hebt met één van de twee, dan kan je terugvallen op de ander.
Op die manier kom je nooit zonder een werkend systeem te zitten.

taj

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2007/03/29, 20:18:27 »
Ha EelcoBoe

Als je al veel moeite hebt gehad met Ubuntu, raad ik je aan eens een andere distributie te proberen. Met Suse heb ik veel minder problemen gehad, dat heb ik dus ook een paar door ubuntu gefrustreerde kennissen aangeraden... Toch blijf ik zelf bij ubuntu vanwege het idee erachter (de vrijheid), vanwege de uitstekende howto's en forums :) en vanwege het efficientere (dan rpm) apt-get.

PS: ik had ook problemen met Openoffice zoals je ziet.

Mijn oplossing was: apt-get --purge remove openoffice*, en dus alles wat meegaat. Kopieer het lijstje bestanden wat je net hebt verwijderd in een editor, verwijder /etc/openoffice en installeer alles weer opnieuw wat je net hebt verwijderd.