senco, a.u.b. niet meer continu hoofdletters gebruiken, het is niet netjes en leest niet lekker. Probeer ook eens de zinnen wat langer te maken en je probleem kort en bondig te omschrijven.
Als je je leven lang een Lada gewend bent, dan is een Porsche wel even wennen (zie het als een vergelijking van Windows naar Linux overstappen). Je moet ook bereid zijn om een beetje iets te leren.
Waarschijnlijk zijn de mappen in kwestie niet van de eigenaar www-data en dat moet wel zo zijn (en daardoor leesbaar zijn). Verdiep je maar eens met behulp van 'man chmod' en 'man chown' in de rechten. Wat denk je waarom het zo veilig is?
Swat en Pjotr
Ik weet niet wat er niet netjes is aan hoofdletters, ik weet wel wat er niet netjes is aan schelden en daadwerkelijk vloeken. Ook weet ik wat het is om rekening te houden en respect te hebben voor iedereen die het forum leest. Daar voor heb ik ook de gerdag regels ondertekend. Daar sta ik helemaal achter.
Wat bijna vervelend begin te vinden is - Als je je leven lang een Lada gewend bent, dan is een Porsche wel even wennen (zie het als een vergelijking van Windows naar Linux overstappen). , Daar overdrijf je mijn inziens behoorlijk mee. Want ik kan je een heel ander verhaal vertellen en ik niet alleen, - Lees b.v Linux Format pag 40 Linux problems - wat een kenner ( Graham Morrison) - hier realisties over te zeggen heeft. Dat blijft niet alleen bij het probleem waar ik nu tegen aan loop,het leren kennen van het rechten systeem. Ik werk met verschillende systemen, Windows - Apple - Linux - ik zal mij dus zeker voordurend moeten bijscholen om het allemaal werkend te houden. Ik had in de verste verte niet kunnen bedenken, zoveel problemen tegen te komen met Linux. Nu twee jaar mee bezig met de overstap, van een Linspire ,......tot uiteindelijk Ubuntu. Toch na het lezen van het artikel van Graham Morrison begrijp ik de werkelijke waarde van Linux en dat is zeker geen Porsche. Mogelijk dat er zich Linux ontwikkelaars zijn die graag zien dat het zich kan meten met de betrouwbaarheid en duurzaanheid van .b.v Porsche. Juist daar zit een valkuil. Zeker voor Distro's die zich via speciale Magazin's proberen te presenteren als de ideale opvolger of vervanger van het Windows systeem.
Nog een lange weg te gaan. Waar ik voor ga is de filesofie achter Linux. Toch hoop ik in de toekomst mijn bijdrage te kunnen geven aan het onder een groter publiek bekendheid te geven daaraan. Daarvoor is het nodig dat ik eerst wel zelf door alle valkuilen ben gegaan. Dat zijn er eigenlijk voor dit moment meer dan genoeg geweest, het is bijna niet meer realistisch, ten opzichten van wat Linux zegt dat het kan.
Swat je schrijft: Je moet ook bereid zijn om een beetje iets te leren.
Wie mijn Ubuntu Forum verleden hier naleest kan zien, hoe ik bereid ik ben om te leren. Regelmatig heb on samen - hangde antwoorden op mijn vragen gekregen. Die ik uiteindelijk ook tot de tevredenheid van de beantwoorder, -door door te vragen - wist te herleiden tot het juiste antwoord. Ik heb altijd iedereen hartelijk bedankt voor zijn of haar bijdrage - lees maar na. En de beschreven hulp als aanwijzingen opgepakt.
Maar inderdaad, het zien dat een website niet toegangkelijk is, alleen maar omdat je die even op Linux hebt bewerkt. Slaat wel alles, en dan is er mijn boosheid en frustratie. Dat is wel opgevallen. Het is niet mijn dagenlijkse toon en zeker niet voor op het Forum. Dus neem mijn niet kwalijk voor mijn uitschieter.
Groet Senco