Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dit wordt het jaar van Linux op de tv  (gelezen 6447 keer)

Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #50 Gepost op: 2015/01/15, 20:25:32 »
Nee,dat bedoel ik niet.Jij had het er over waarom ze Linux gebruiken en ik vroeg waarom geen windows.Denk je niet dat het is omdat Linux stabieler is als windows?

Vast wel, maar dat is maar ten dele het punt hier. webOS is vanaf het begin gebaseerd op Linux en bestaat al vele jaren inmiddels dus LG bouwt daar gewoon op door. FirefoxOS voor TV's is gebouwd op Linux vanwege open source, iets wat Windows niet is. Tizen geen idee.

Antwoord aangaande Tizen al gevonden: Samsung sponsort EFL (waar bijv. Enlightenment-werkomgeving gebruik van maakt) al een aantal jaar. Dat wist ik ook. Wat ik niet wist was dat Tizen ook met EFL gebouwd is. Dat verklaart waarom Tizen Linux is want EFL is alleen (goed) te gebruiken op X en Wayland, oftewel Linux dus.

Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #51 Gepost op: 2015/01/15, 23:26:39 »
Kortom,allemaal Linux!! =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #52 Gepost op: 2015/01/16, 11:53:18 »
Je hoeft toch niet zo'n thermostaat te nemen!
Wij hebben hem hier thuis ook niet hoor! Maar ja, ik zit al 35 jaren bij de Nuon en ik stap toch niet over.
Maar dan nog, als je overstapt, dan hoef je die thermostaat toch niet te nemen of wordt die door je strot geduwd?
ja het maakt niet uit waar je zit iedereen krijgt hem :(
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #53 Gepost op: 2015/01/16, 11:57:32 »
ja het maakt niet uit waar je zit iedereen krijgt hem :(

Nogmaals: wij krijgen hem niet, dus niet iedereen krijgt hem...
« Laatst bewerkt op: 2015/01/16, 15:26:44 door Vistaus »

Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #54 Gepost op: 2015/01/16, 13:37:01 »
Je hoeft toch niet zo'n thermostaat te nemen!
Wij hebben hem hier thuis ook niet hoor! Maar ja, ik zit al 35 jaren bij de Nuon en ik stap toch niet over.
Maar dan nog, als je overstapt, dan hoef je die thermostaat toch niet te nemen of wordt die door je strot geduwd?
ja het maakt niet uit waar je zit iedereen krijgt hem :(
En nogmaals,je hoeft hem niet te nemen!We zijn geen dictatuur..Dan krijg je hem misschien wel,maar je hangt hem niet op..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #55 Gepost op: 2015/01/24, 13:07:05 »
Je hoeft toch niet zo'n thermostaat te nemen!
Wij hebben hem hier thuis ook niet hoor! Maar ja, ik zit al 35 jaren bij de Nuon en ik stap toch niet over.
Maar dan nog, als je overstapt, dan hoef je die thermostaat toch niet te nemen of wordt die door je strot geduwd?
Ja,jij hebt in Stad geen keuze... >:(
Ik woon niet in stad. ;) En ik heb alle keuze van de wereld gelukkig om te bepalen bij wie ik gas en elektra afneem.
daar gaat het niet om iedereen die in een huur woning zit krijgt hem maakt niet uit waar je gas van dan komt. en hij wordt geplaatst voor 2017 moet iedereen er een hebben.
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #56 Gepost op: 2015/01/24, 13:53:52 »
@lachendearend: Kun je me dan uitleggen waarom wij hem niet krijgen? Wij wonen in een sociale huurwoning.

Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #57 Gepost op: 2015/01/24, 16:51:03 »
Je hoeft toch niet zo'n thermostaat te nemen!
Wij hebben hem hier thuis ook niet hoor! Maar ja, ik zit al 35 jaren bij de Nuon en ik stap toch niet over.
Maar dan nog, als je overstapt, dan hoef je die thermostaat toch niet te nemen of wordt die door je strot geduwd?
Ja,jij hebt in Stad geen keuze... >:(
Ik woon niet in stad. ;) En ik heb alle keuze van de wereld gelukkig om te bepalen bij wie ik gas en elektra afneem.
daar gaat het niet om iedereen die in een huur woning zit krijgt hem maakt niet uit waar je gas van dan komt. en hij wordt geplaatst voor 2017 moet iedereen er een hebben.
Ja,maar je kan hem gewoon weigeren!!!!!Moet je alleen,net als nu zelf je meterstanden door geven..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #58 Gepost op: 2015/01/29, 15:26:57 »
In principe kunnen mij die slimme meters verder gestolen worden, al heb ik persoonlijk wel de vrees dat daardoor een keer de prijzen omhoog gaan.

Maar aan de andere kant zitten er aan die slimme voorzieningen veiligheidsrisico's. Als derden jouw data kunnen zien is er dik de kans dat daar een keer iemand uitzoekt wanneer je niks gebruikt. Dan is er dus niemand thuis en daarmee het ideale moment voor een inbraak gevonden. Of iets anders wat we niet willen.

En dat is dus niet denkbeeldig. Dat is echt zo gezien dit bericht in de pers vandaag: http://www.nu.nl/internet/3982196/gegevens-slimme-meter-soms-makkelijk-in-zien.html

Er wordt overal luidkeels geroepen dat je goed met je wachtwoord om moet gaan. Terecht natuurlijk. Maar ondertussen staat dus elders virtueel een achterdeur wagenwijd open!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #59 Gepost op: 2015/01/29, 15:48:24 »
@jvecht, ik heb het net gelezen via die link. Bij mij komt zo onding niet in huis. Ook tegelijk op mijn Facebook geplaatst.
We laten ons toch niet helemaal kleineren door die zakkenvullers!!

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #60 Gepost op: 2015/01/29, 19:33:56 »
Tja Henk, je hebt daarin niet zoveel te kiezen naar mijn mening of je moet gewoon bij je leverancier weg willen gaan.

En hier komt gelijk nummer twee:  lekje in een modem waardoor je op afstand kan inloggen. Nou heb ik geen glasvezel hier thuis. Maar een tijd geleden hadden we grote problemen met de Internetverbinding en de éne na de andere monteur van de provider kwam het wel even oplossen. Uiteindelijk bleek het elders in het netwerk van de provider te zitten. Verhaal apart. Heel apart. Elk van die monteurs had zijn eigen stokpaardjes, maar allemaal baalden ze ervan dat ik een eigen wachtwoord had ingesteld. Dat was natuurlijk helemaal niet nodig. En allemaal als eerste een pinnetje in het fameuze gaatje drukken om de modem/router naar standaard waarden (en inloggegevens) terug te brengen.

En ook vaak roepen dat Windows opnieuw geïnstalleerd moest worden. Maar dáár hadden we nou een vervelende opmerking voor ze in petto met twee Linux bakken in huis.

Je merkt het zeker wel, ik ben nog steeds goed p**** :D
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #61 Gepost op: 2015/01/29, 20:06:52 »
Eh, ik wil alleen de ketel en ik hou mijn eigen thermostaat, die vind ik eenvoudig, moet handmatig worden ingesteld, dus zelf 's avonds op 15 zetten en overdag zelf op 18 zetten. Simpeler kan niet, maar voor ons geweldig. Ik hoef niets anders.

Hier net zo. Voor ons zijn die super instelbare dingen ook helemaal niks. We hebben er twee gehad. Twee keer niks. Wij gaan er automatisch de boot mee in.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline PKing

  • Lid
Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #62 Gepost op: 2015/01/29, 22:21:39 »
dat is alleen maar waar bij vlamhoogteregeling.
Dat is een hele duidelijke vertaling van een "modulerende ketel". +1
De ketel is slimmer dan de termostaat  ;-)

Lol ik denk waar hebben ze het over.
toevallig maak ik de technische informatie bij 1 van de grootste ketelfabrikanten in Nederland.
En vlamhoogteregeling was voor mij nieuw:-)
Alle moderne ketels moduleren, en ergens dit jaar krijgen ze een verplicht energielabel.
Dat met die thermostaten en WIFI vindt ikzelf totale onzin.
Mijn thermostaat staat op een klokprogramma en daar doe ik bijna nooit wat aan.
Wanneer ik een thermostaat met WIFI zou hebben zou ik daar dus ook bijna nooit wat mee doen.
Vergeet niet dat al die leuke regelingen "comfort" regelingen zijn, en dat heeft in principe niets met zuinigheid te maken.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #63 Gepost op: 2015/01/29, 23:39:23 »
dat is alleen maar waar bij vlamhoogteregeling.
Dat is een hele duidelijke vertaling van een "modulerende ketel". +1
De ketel is slimmer dan de zztermoztaatzzzzzzz   :D

Lol ik denk waar hebben ze het over.
toevallig maak ik de technische informatie bij 1 van de grootste ketelfabrikanten in Nederland.
En vlamhoogteregeling was voor mij nieuw:-)
@PKing: Bingo  :D   Ach, heb je een vraag over  meet- en regeltechniek ?  :D
Vergeet niet dat al die leuke regelingen "comfort" regelingen zijn, en dat heeft in principe niets met zuinigheid te maken.

Er is wel verschil tussen HR en VR-ketel, in dit artikel wordt het becijferd op 20% zuiniger  :  http://www.olino.org/articles/2007/01/07/hoeveel-bespaart-men-met-een-hr-ketel

Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #64 Gepost op: 2015/01/29, 23:47:49 »
Ik heb nog niet zo lang een HR ketel,en ik kan je verzekeren dat die een heel stuk zuiniger is dan zeg een ketel van 20 jaar oud!Ik had eerst een energievoorschot van 225 per maand en dat zou nog verhoogd worden later.Ik krijg een nieuwe ketel en na zeven maanden moest ik het gebruik door geven.Ik kreeg 543 euro terug!En de maandelijkse voorschot zou 185 worden,maar ik wist dat het minder kon omdat die oude ketel kapot was gegaan en ik een aantal weken elektrisch verwarmt hebt en dus een hogere elektroverbruik had.Ik heb het verlaagd tot 170 euro per maand.Dus kun je na gaan,al moet ik er wel bij zeggen dat die oude ketel 33 jaar oud was..Enne,vlamhoogteregeling kan alleen met een modulerende thermostaat..Dus nieuwe ketel EN nieuwe thermostaat.
Oja,en comfort regelingen kan je uit zetten.Is alleen maar het bewaren van een aantal liters heet water en die heet houden.Is dus niet zuiniger,integendeel..  Je krijgt wel sneller heet water,nou en?Ik wacht wel,zo veel water extra kost het nou ook weer niet en wel veel gas en dat is duurder..
« Laatst bewerkt op: 2015/01/29, 23:52:35 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline PKing

  • Lid
Re: Dit wordt het jaar van Linux op de tv
« Reactie #65 Gepost op: 2015/01/30, 07:23:43 »
Volgens mij dwalen we nogal af, en VR ketels mogen niet meer verkocht worden vanaf dit jaar volgens mij.

Om weer een beetje on topic te gaan, ik heb maar eens gekeken bij onze ontwikkelings afdeling, maar nee alles is Windows.
Aangezien wij europeesbreed opereren, is er echt niemand die naar iets anders gaat overstappen, ze hebben al moeite genoeg om nu alles aan elkaar te knopen.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04