Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestanden verplaatsen  (gelezen 2582 keer)

discorobinson

• Gast
bestanden verplaatsen
« Gepost op: 2007/03/29, 17:03:28 »
ik werk met ubuntu 6.10 (bestands verkenner Nautilus 2.06.1)
Ik weet het Ubuntu is geen windows MAAR?
Ge kunt geen bestanden verplaatsen (dit vind ik nergens) kopieren of klonen vindt ik wel
maar vb dit bestand verplaatsen of naar een map verplaatsen dit vindt ik niet??
Ik wil niet dit bestand kopieren en daarna plakken en daarna het verwijderen.Neen ik wil het GEWOON verplaatsen waar vindt ik dit??Slepen gaat ook naar een ander map?
Wie weet de oplossing?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
bestanden verplaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/29, 17:06:25 »
Je kan het bestand slepen, of je kan het knippen en plakken.

discorobinson

• Gast
bestanden verplaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/29, 17:09:00 »
dit weet ik wel maar ik wil verplaatsen doen en waar staat dat ergens en weg is weg en niet daarna verwijderen(geen dubbel werk)

de_D

• Gast
bestanden verplaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/29, 17:10:40 »
dat is knippen en plakken, anders snap ik je vraag niet.

discorobinson

• Gast
bestanden verplaatsen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/29, 17:14:37 »
vb.bij windows klik ik op een bestand en daarna op bewerken (staat tussen bestand en beeld bij windows) naar map verplaatsen en het is daarheen (dit is toch simpel he)

discorobinson

• Gast
bestanden verplaatsen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/29, 17:35:16 »
ik dacht het al dit is één van de minpunten?of toch niet??

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
bestanden verplaatsen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/29, 18:18:45 »
Waar staat het bestand dat je wil verplaatsen, heb je wel de rechten op de map waarvan je het bestand wil verplaatsen?

Heb je de rechten dan kun je gewoon "knippen - plakken" of twee vensters openzetten en dan slepen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

discorobinson

• Gast
bestanden verplaatsen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/29, 18:24:42 »
heb alle rechten ik zie gewoon nergens verplaatsen staan?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
bestanden verplaatsen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/29, 18:30:09 »
Citaat van: discorobinson
vb.bij windows klik ik op een bestand en daarna op bewerken (staat tussen bestand en beeld bij windows) naar map verplaatsen en het is daarheen (dit is toch simpel he)
poeh wat een omweg. Die optie ben ik daar nog niiet tegengekomen. Ik open altijd explorer of ik doe gewoon knpiien (CTRL + X), naar map toe en dan plakken (CTRL + V). Het is misschien ff wennen, maar na een tijdje zul je merken dat het een stuk gemakklijker gaat.

Verplaatsen staat er niet, maar knippen (is op de oude plaats weg) plakken (staat nu op de nieuwe plaats) gaat veel gemakkelijker.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

discorobinson

• Gast
bestanden verplaatsen
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/29, 18:35:16 »
ik werk wel onder ubuntu he en ik heb daar geen explorer wel firefox en dat kan ik daar ook nergens  vinden ?

Pensacola

• Gast
bestanden verplaatsen
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/29, 18:38:12 »
In de filemanager van KDE (konqueror) is er een optie 'Verplaatsen naar' en dan kun je via een boomstructuur naar alle directories, hoe het in Gnome moet weet ik niet