Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Werken met Gimp en IWarp  (gelezen 662 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Werken met Gimp en IWarp
« Gepost op: 2014/12/07, 21:02:11 »
Een hele mooie optie (voor mij) in Gimp 2.8,  is de filter IWarp, een vergelijkbare tool gebruik ik vaak in Photoshop.
Als je goed met IWarp aan de slag wilt, dan moet je het plaatje vergroten door het venster te verslepen, maar dan krijg je een onscherp beeld waardoor secuur werken bijna niet te doen is. Is hier iets tegen te doen? Hetzelfde gebeurt met de windows versie.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/08, 09:58:10 door RikRik »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Werken met Gimp
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/07, 22:16:06 »
Maak eerst een selectie van het gebied waar je die vervorming wilt doen en start dan iWarp. Geweldig ding, dat iWarp, hè? Speel vooral ook met de vervormingsstraal (voor de meelezers ... .)

Succes!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline RikRik

  • Lid
Re: Werken met Gimp
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/07, 22:45:48 »
jvecht, bedankt , je methode werkt inderdaad beter  :)
Ik gebruik deze optie om b.v. bepaalde vertekening te corrigeren door een onjuiste  brandpuntsafstand

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Werken met Gimp
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/07, 23:02:32 »
jvecht, bedankt , je methode werkt inderdaad beter  :)
Ik gebruik deze optie om b.v. bepaalde vertekening te corrigeren door een onjuiste  brandpuntsafstand

Probeer dan misschien ook het Perspectief gereedschap of de Cage Transform eens. Onder Gereedschap > Transformaties zitten die twee.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline RikRik

  • Lid
Re: Werken met Gimp
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/08, 09:57:47 »
jvecht, bedankt , je methode werkt inderdaad beter  :)
Ik gebruik deze optie om b.v. bepaalde vertekening te corrigeren door een onjuiste  brandpuntsafstand

Probeer dan misschien ook het Perspectief gereedschap of de Cage Transform eens. Onder Gereedschap > Transformaties zitten die twee.
Hoi jvecht,  IWarp gebruik ik voor hele kleine correcties, maar bedankt voor je tip !
Edit: titel topic aangepast met de vermelding van IWarp