Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gFTP!  (gelezen 3242 keer)

Offline DeBaas

• Lid
Re: gFTP!
« Reactie #25 Gepost op: 2014/10/14, 23:38:38 »
Naast de / linksbovenin staat een > pijltje
klik daar op en je ziet je mappenstructuur
ga naar beneden en klik op het > pijltje voor /home dan idem voor je gebruikersnaam en zo verder tot je in de gewenste download map staat.
Als je nu dubbelklikt op een bestandsnaam in het rechter venster wordt automatisch de download gestart naar de map in het linker venster.

Soms verbreekt de Humax automatisch de verbinding.
Zet in de Humax de FTP server uit, zet de Humax uit, verbreek de netspanning 30 sec, zet de netspanning er weer op, zet de FTP server weer aan en de Humax FTP server zal het waarschijnlijk weer een aantal uren/dagen goed doen.

Voorbeeld instellingen van mijn iHDR 5050C

In Sitebeheer

Host:          192.168.0.50     Poort:     21 (Voorbeeld, Poort is standaard 21, mag je leeglaten)
Protocol:      FTP-File Transfer Protocol
Versleuteling: Gewoon FTP gebruiken
Inlogtype:     Normaal
Gebruiker:     HumaxFTP
Wachtwoord:    0000
Account:                    (leeglaten)

Je PC moet in dit voorbeeld in de 192.168.0.xx reeks staan.

Dan bestaat de opname uit een aantal bestanden en mogelijk een map, alles met dezelfde naam. Wil je een back-up maken moet je ze allemaal overhalen. indien je alleen de film wenst heb je het grootste bestand (uit mijn geheugen een .ts) nodig, dit bestand kan zo in VLC worden afgespeelt.

VLC kan deze bestanden converteren naar een ander formaat/type, dat is dan wel een 1 op 1 qua tijd operatie.

De bestanden van de iHDR 5050C zijn niet uitwisselbaar met de iHDR5200 en de evt met HD uitgebreide 5100/5300 en nieuwere Humax typen.

Succes
Ed
« Laatst bewerkt op: 2014/10/14, 23:53:00 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

« Reactie #26 Gepost op: 2014/10/15, 00:36:01 »
Ja,ik vergat even dat het .ts bestanden moesten zijn.Toch gek dan als je de hele map selecteert dat dan niet meteen ook de .ts bestanden mee gaan.Maar de .ts bestanden zijn over gekomen,mooi dat VLC die kan omzetten..Dat wist ik nog niet.
Morgen gaan we weer verder met dit project..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

« Reactie #27 Gepost op: 2014/10/16, 23:43:43 »
Ik moet toch hier even klagen over de VLCspeler!Altijd zwarte strepen door het beeld als het beweegt.In Windows ook,maar de klassieke mediaspeler weet dat veel beter weer te geven,of het nou HD is of niet,geen zwarte strepen bij bewegende hoofden etc.!!
Nou had ik al een video om gezet,maar bij afspelen in VLC bleek het beeld steeds te dansen tussen twee "lijnen",dat bestand weg gegooid,,toch maar weer doen,want de VLCspeler zou hier ook wel de schuld kunnen zijn..
Maar een echte goede video editor heb ik nog niet,ook al omdat Shotwel geen .ts bestanden accepteert.Maar ook de editor in Windows doet het niet,zit te zeuren om de teletekstbestanden waar hij niks mee kan.. :rolleyes: :rolleyes:
En ik heb niks gezien van VLC dat die bestanden kan converteren..
« Laatst bewerkt op: 2014/10/16, 23:45:15 door Lowlands »

Offline DeBaas

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2014/10/17, 00:21:39 »
De enige keer dat ik nog in Win zit, Freemake Video converter.
Het hele bestand laten converteren naar mp4. proberen te knippen en plakken gaat niet goed, loopt vast op het originele .ts bestand.
Wel direct evt. gewenste ondertitels in beeld laten meenemen, die zijn anders in de .mp4 niet meer aanwezig.
Deze .mp4 is wel te knippen en plakken zonder vastlopen van Freemake. Je moet de conversie dus in twee stappen doen. Deze .mp4 is (meestal) af te spelen op Humax 5100/5200/5300, niet op de 5050.

VLC > Media > Converteren/opslaan Ctrl+R je kunt dan NIET meekijken en duurt net zo lang als de werkelijke speeltijd.

« Reactie #29 Gepost op: 2014/10/17, 11:09:59 »
Ok,maar wat heb ik er aan als VLC dan die zwarte strepen laat blijven?
Zal eens kijken wat die Freemake Video Converter doet.Maar dan zal ik toch eerst een video Editor moeten hebben die een TS bestand accepteert.(Wat in Windows trouwens als een BlueRay bestand wordt aan geduid..)

Offline DeBaas

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2014/10/17, 12:53:50 »
Met Freemake converteer je het bestand naar, bijvoorbeeld, .mp4 of voor mijn part naar DVD VIDEO map.
Vervolgens kun je je favoriete editor op dat .mp4 bestand loslaten.

Offline Nero

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2014/10/17, 13:20:19 »
Ik knip/converteer .ts bestanden met Avidemux. Weet niet of dat voor alle .ts bestanden gaat. In elk geval wel deze die ik opneem van DVB-T.

« Reactie #32 Gepost op: 2014/10/17, 13:34:43 »
Goede tips!Ga ze uit proberen..Bedankt.

« Reactie #33 Gepost op: 2014/10/17, 15:43:39 »
Dat converteren lukte niet zo best met Avimux.Werd vast 4:3 en het geluid kwam steeds te laat,en dat was door een sneltoets niet te verbeteren.
VLC speler werkt toch goed bij afspelen,alleen moet je met D de deinterlace aan zetten en dan zijn de zwarte strepen weg,wel wordt het dan wat waziger..