Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alleen venster kleur wijzigen  (gelezen 1998 keer)

Offline Martin

• Lid
Alleen venster kleur wijzigen
« Gepost op: 2007/03/21, 21:48:38 »
Ik wil alleen de kleur van de vensters wijzigen van bruin naar groen, maar ik wil niet van thema veranderen. Hoe kan ik dit instellen?
Groeten van Martin

(LOL heb de eerste honderd posts gehad.... ;))

budster

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/21, 22:05:51 »
Citaat van: mcdesign
(LOL heb de eerste honderd posts gehad.... ;))
tsss... beginneling ;)

system -> theme preferences -> theme details

Offline Martin

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/21, 22:08:01 »
Bedankt, maar kan ik ook -zelf- een kleur uitzoeken?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/22, 00:17:06 »
zie eens welke themes er te vinden zijn op
gnomelook.org (metacity voor alleen de kader)
Ik zie daar een xfce muis bij jouw avarter dan kan je gaan zien op xfce-look.org

Offline Martin

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/22, 07:19:14 »
Nee ik gebruik Ubuntu ;)
Maar wat raar dat je de kleur niet kan wijzigen zonder een thema te installeren!

Offline woteb

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/22, 10:15:22 »
Je kunt ook Gnome-art gebruiken. Zit in de pakketbronnen en is via Synaptic te installeren. Heel eenvoudig, je start het progje (is eigenlijk niets anders dan een index van de website), ga naar vensterkaders en dan download je een index van alle vensterkaders. Kies uit wat je wil hebben en installeer het. Makkelijker kan het eigenlijk niet.
Daarna gewoon bij de voorkeuren naar thema's gaan en dan je vensterkader aanpassen met je zojuist geïnstalleerde vensterkader(s).
Als je het helemaal goed wil doen sla je dat (nu aangepaste thema) op onder een andere naam.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline tjjoost

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/22, 17:27:57 »
Dit gaat niet. Het instaleren van een nieuwe theme(windows border dat lukt maar dan neemt de nieuwe windows border de normale bruine kleur aan, terwijl ik wel een windows border heb geinstalleerd met een blauwe kleur.
Pc1=Centos5-desktop
Pc2=Fedora10-server
Pc3=Ubuntu810-desktop
Pc4=Test distributies
Laptop=F10+U810+C5+S11

Offline Math.

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/22, 18:04:21 »
Mcdesign wacht gewoon nog even een maandje, in Ubuntu Feisty kan het namelijk wel! ;)
Voorbeeld: