Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mysql wilt niet mee werken  (gelezen 1160 keer)

wbonline

• Gast
Mysql wilt niet mee werken
« Gepost op: 2007/03/19, 17:07:23 »
hallo beste ubuntu gebruikers

ik wil me site over plaatsen van windows naar linux (ubuntu)

maar ik zit met een probleem

ik heb alles installeert mysql php enz

maar eenmaal me site overgezet kan ik wel info in de database uitlezen

maar wil ik iets naar de database toevoegen (leuke tekst berichtje ofzo)

krijg ik deze melding: mysql puked: Table 'nzbs' is read only

en er komen onderin de pagina ook allemaal errors

wat ik in Windows niet had :

Warning: opendir(imdb/cache) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory in /var/www/include/cleanup.php on line 257

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /var/www/include/cleanup.php on line 258

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /var/www/include/cleanup.php on line 266

Warning: opendir(nzbs) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory in /var/www/include/cleanup.php on line 274

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /var/www/include/cleanup.php on line 275

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /var/www/include/cleanup.php on line 283

terwijl de bestand cleanup wel aanwezig is

ik hoop dat jullie me kunnen helpen
anders moet ik weer terug naar de dure windows licentie :(
En heb het ook niet zo super breed

ps: de mysql user wat ik gebruik staad op : ALL PRIVILEGES

zegt me phpmyadmin

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/19, 18:03:04 »
Als het goed is staat je hele database onder /var/lib/mysql en ALLES in deze directory moet als owner de "mysql" gebruiker hebben, die dus meestal gewoon mysql heet. Om er zeker van te zijn dat dat zo is, doe:

sudo chown -R mysql /var/lib/mysql

En uiteraard moet het ook schrijfbaar zijn voor deze gebruiker. Bij mij hebben alle bestanden de permissies -rw-r----- (640), dus:

sudo chmod -R 640 /var/lib/mysql/*

Het andere probleem lijkt me een PHP instellings-fout, maar ik gebruik geen PHP dus ik hoop dat iemand anders je daar mee kan helpen.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

wbonline

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/19, 18:27:54 »
ps hij doet het

alleen met permissie 776 tot nu toe is dit echt schadelijk ?

madberry

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/19, 22:13:08 »
Citaat van: wbonline
en er komen onderin de pagina ook allemaal errors

wat ik in Windows niet had :

Warning: opendir(imdb/cache) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory in /var/www/include/cleanup.php on line 257

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /var/www/include/cleanup.php on line 258

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /var/www/include/cleanup.php on line 266

Warning: opendir(nzbs) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory in /var/www/include/cleanup.php on line 274

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /var/www/include/cleanup.php on line 275

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /var/www/include/cleanup.php on line 283

terwijl de bestand cleanup wel aanwezig is
Kun je de php source hier eens effe neer gooien zonder de source is het moeilijk problemen in PHP op te lossen...

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/20, 12:30:48 »
Permissies 776 (-rwxrwxrw-) is op zich niet schadelijk. Kijk, je bent waarschijnlijk de enige gebruiker van je systeem dus wie gaat je "geheime" data lezen? Maar het is toch beter om de permissies wat strakker te hanteren al is het alleen al voor de oefening. En maak je er een "echt" internet web applicatie van, ja dan heb je niet eens een keus denk ik. Ik zelf zou ze dus toch aanpassen ...
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl