Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Kan mijn ING PDF bankafschriften niet openen in LibreOffice. (Opgelost)  (gelezen 11086 keer)

Goed, laat ook maar. Als mijn posts verkeerd worden gelezen dan houd ik het voor gezien. Ik heb het helemaal niet over aan Adobe-software vastzitten (gelukkig niet zeg!) maar kennelijk wordt dat wel zo gelezen. Laat ook maar. Ik ben blij met PDF en daar houden we het op.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Kan mijn ING PDF bankafschriften niet openen in LibreOffice. (Opgelost)
« Reactie #26 Gepost op: 2014/03/02, 11:00:26 »
Citaat van: Vistaus
Adobe gebruik je wel want nogmaals: ADOBE heeft het PDF-formaat ontwikkeld. Lijkt me stug dat de ontwikkelaar een formaat een tool op de markt brengt die daar niet voor bedoeld is...
Je had het over Adobe gebruiken als je PDF gebruikt. Je vond dat PDF bedoeld was als een formaat om aangepast te worden omdat de ontwikkelaar tools produceert die dat mogelijk maken. Verkeerd gelezen? Welnu, die twee visies volg ik niet. Mag dat?

Nee, ik zei dat Adobe degene is die het PDF-formaat ontwikkelt heeft en die produceert ook een tool om PDFs te bewerken. De ontwikkelaar van PDF stelt dus *zelf* tools beschikbaar voor bewerking. Dus is het wel degelijk bedoeld voor bewerking.