Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP - Athlon , AMD64 met nvidia...  (gelezen 585 keer)

HP - Athlon , AMD64 met nvidia...
« Gepost op: 2014/02/20, 13:24:19 »
Hallo,
op mijn echtgenote haar pc draait de LTS versie van Ubuntu. Nu probeer ik van een nieuwe installatie te maken op mijn HP Athlon Gforce, AMD64 met nvidia. Wat is mijn vraag nu : Bij het opstarten heb ik een wit scherm, het zijn alleen lijnen, daarna kan ik inloggen op een normaal scherm. Ik weet dat de normale driver NVIDIA 304 is. Nu is NVIDIA 173 geactiveerd, kan ik dat veranderen ? Bvb in een andere driver voor deze pc, nouveau driver of welke ook het meest geschikt is ?
In een ander geval kan ik ook een 32bit versie draaien , doch in het opstarten vrees ik hetzelfde slecht beeld, waarschijnlijk is deze kaart niet meer ondersteund, het is immers een tamelijk oude computer, doch een heel goede.
Graag raad ,
Freddy 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: HP - Athlon , AMD64 met nvidia...
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/20, 13:27:22 »
Maar dit is toch geen echt probleem, Freddy? Je hebt immers alleen slecht beeld tijdens de paar seconden van de opstart, en daarna is alles in orde, begrijp ik.... Ik zou het gewoon zo laten.  :)

Hoe gaat 't met het schilderen, trouwens? Nog mooie nieuwe werken voltooid, de laatste tijd?
« Laatst bewerkt op: 2014/02/20, 13:29:45 door Pjotr »
Houd je Ubuntu gezond: vermijd 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Engels

Re: HP - Athlon , AMD64 met nvidia...
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/20, 14:32:22 »
Hoi Potjr,
alles goed, lang geleden....
tekenen is volledig gedaan, spijtig genoeg... De ogen willen niet meer mee en dit zou alleen maar schade toebrengen aan de kwalitiet van mijn werk. Doch kan er nog wel altijd eentje aan de man of vrouw brengen http://forum.ubuntu-nl.org/Smileys/default/laugh.gif
Nu, het is inderdaad alleen maar bij het opstarten, voor de rest is alles goed.
Core temperatuur is meer dan normaal, juist wat veel ruimte verbruikt, maar een 64bit is wel gulzig, meer dan een 32bit computer.
Bedankt voor de snelle reactie,
groet,
Freddy