Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe programma's van windows onder ubuntu laten werken??  (gelezen 1096 keer)

Ted147

• Gast
Hoe programma's van windows onder ubuntu laten werken??
« Gepost op: 2007/03/11, 09:23:20 »
Hallo iedereen,

Ik ben een persoon die nog maar net kennis heeft gemaakt met linux (ubuntu) en ik moet zeggen dat dit een leerrijke ervaring is.

Graag had ik een vraag willen stellen: Hoe kan ik een programma dat onder windows altijd gewerkt heeft op mijn pc, hoe kan ik dit ook laten werken onder ubuntu?? Graag stap voor stap uitleg alstublief, indien mogelijk.

Als het mogelijk zou zijn dat iemand mij hiermee kan helpen? Alvast een hele vriendelijke dank bij voorbaat. One for all and all for one

Als ik op later termijn beter bekend ben met ubuntu, dan zal ik zeker ook iedereen willen verder helpen.

Vriendelijke groeten aan iedereen

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/11, 09:32:11 »
misschien zijn er linuxalternatieven voor je windows progs:
http://linuxappfinder.com/windows?page=1

fantastische site, linuxprogs zijn in eerste instantie aan te raden.

Ted147

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/11, 09:39:25 »
Hallo,

Ik dank u alvast heel vriendelijk voor uw hulp, ik ga het nu uitproberen en laat u zeker weten of het me lukt of niet.

Nogmaals heel vriendelijk bedankt :-)

Ted147

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/11, 10:13:16 »
Hallo leoquant,

Ik heb net even naar die opgegeven site gaan kijken, het is een fantastische site waar je vanalles kan downloaden. Ik dank je daar heel vriendelijk voor. Het enige wat ik nog zou willen vragen is: als ik één van die programma's wil downloaden, krijg ik een scherm "dit programma is aan te raden om te downloaden via het software kanaal" Wat willen ze me hiermee vertellen??

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/11, 10:15:24 »
Installeren via pakketbronnen van Ubuntu. Dus gewoon: Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer. Zoekterm invullen, aanvinken en op knop Toepassen drukken.

Ted147

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/11, 10:18:29 »
Hallo pjotr123,

Ik dank u heel vriendelijk voor uw hulp, ik ga het nu uitproberen of het me lukt.

Vriendelijke groeten,
Ted

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/11, 10:19:41 »
Citaat van: Ted147
Hallo leoquant,

Ik heb net even naar die opgegeven site gaan kijken, het is een fantastische site waar je vanalles kan downloaden. Ik dank je daar heel vriendelijk voor. Het enige wat ik nog zou willen vragen is: als ik één van die programma's wil downloaden, krijg ik een scherm "dit programma is aan te raden om te downloaden via het software kanaal" Wat willen ze me hiermee vertellen??
ubuntu heeft dit prog. al in haar bronnen staan: synaptic pakketbeheer.