Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: prism spionage software  (gelezen 10972 keer)

Re: prism spionage software
« Reactie #50 Gepost op: 2013/06/17, 11:37:28 »
Dit gaat volgens mij redelijk in tegen het 4e amendement ( in de bill of rights) van de amerikaanse grondwet.

Ik vind dit wel weer een reden om weg te blijven bij facebook, google en kornuiten en het geeft ook het belang van open source software aan. Een backdoor inbouwen is toch wat lastiger als de code bekeken kan worden.

[edit]Aangepast, omdat het wat te politiek werd[/edit]

Hou toch op met die backdoor. Hoe vaak moet ik je nog wijzen op die backdoor in UnrealIRC? Open source maar pas maanden later kwam men erachter dat er een backdoor inzat en ondertussen hadden de Fedora-devs en Gentoo-devs het ook niet nagekeken en gewoon gepackaged. Dus nee, backdoors worden niet altijd gezien in OSS.

« Reactie #51 Gepost op: 2013/06/17, 11:43:26 »
Misschien duidelijker.Als je een AHpasje neemt weet je dat je gegevens gebruikt worden. Onzin?
Nee, niet helemaal of eigenlijk helemaal niet. Wat heeft een bonuskaart (die je vrijwillig bij een commerciële eniteit als AH aanschaft) te maken met het onvrijwillig en niet-geinformeerd doorzoeken door overheden van vertrouwelijke info als documenten en mail?

Precies!

Niet dat ik ooit bij die achterlijke AH kom (kan me niet eens herinneren wanneer ik er voor het laatst was) maar ben het wel met je eens.

« Reactie #52 Gepost op: 2013/06/17, 13:57:01 »
Hou toch op met die backdoor. Hoe vaak moet ik je nog wijzen op die backdoor in UnrealIRC? Open source maar pas maanden later kwam men erachter dat er een backdoor inzat en ondertussen hadden de Fedora-devs en Gentoo-devs het ook niet nagekeken en gewoon gepackaged. Dus nee, backdoors worden niet altijd gezien in OSS.
Hoe vaak hebben wij het over UnrealIRC gehad?

Dus het feit dat er in oss ook wel eens iets misgaat praat goed dat de nsa vanaf win95 een backdoor heeft gehad?

« Reactie #53 Gepost op: 2013/06/17, 20:21:55 »
Hoe vaak hebben wij het over UnrealIRC gehad?

Dus het feit dat er in oss ook wel eens iets misgaat praat goed dat de nsa vanaf win95 een backdoor heeft gehad?

Uhm, ik heb je er in de afgelopen anderhalf jaar al een paar keer opgewezen...

En nee, ik praat niks goed, ik zeg alleen dat het in OSS ook mis kan gaan i.t.t. jou eerdere statement dat dat niet kon.

« Reactie #54 Gepost op: 2013/06/17, 20:33:02 »
Linkje?

Dat het niet kan zei ik niet.  Ik zei dat het een stuk lastiger is, als de code kan worden bekeken. Lezen is een kunst.

« Reactie #55 Gepost op: 2013/06/18, 11:56:12 »

Offline BorisM

• Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
« Reactie #56 Gepost op: 2013/06/18, 12:25:36 »
En ook onze patiëntgegevens zijn niet veilig meer:
http://www.nu.nl/tech/3503605/privacy-rond-patientgegevens-massaal-geschonden.html

Waren die dan ooit veilig?  Er zullen wel weer kamervragen over gesteld worden. Maar ondertussen...
Beste mensen welkom in de echte wereld waar niets onmogelijk is.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

« Reactie #57 Gepost op: 2013/06/18, 18:33:23 »
Met zoals het in dat artikel staat heb je geen PRISM nodig, maar ja dat wisten we wel langer.
Schokkend dat het nog steeds zo slecht op orde is.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #58 Gepost op: 2013/06/18, 19:07:44 »
En ook onze patiëntgegevens zijn niet veilig meer:
http://www.nu.nl/tech/3503605/privacy-rond-patientgegevens-massaal-geschonden.html
Triest:

Citaat
Alleen bij bekende Nederlanders en bestuursleden gaat de gegevensbescherming wel goed.
Met andere woorden: ze kunnen het wel, maar willen niet.

« Reactie #59 Gepost op: 2013/06/24, 11:44:12 »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2013/06/27, 10:03:23 »
Beetje reclame gebruik die al enkele jaren tsja.  :)

StartPage:
Geen PRISM. Geen surveillance. Geen achterdeurtjes.
Gigantisch aftap schandaal in de V.S. onthuld.

De Washington Post en de Guardian hebben recent een Amerikaans overheidsprogramma met codenaam “PRISM” onthuld, dat op massale schaal data aftapt van het internet. De NSA en de FBI zouden direct toegang hebben tot de servers van 9 grote amerikaanse aanbieders van Internetdiensten, waaronder Facebook, Microsoft, Apple, Yahoo, Google, YouTube, AOL en Skype. Dit surveillance-programma zou ten minste 7 jaar geleden begonnen zijn. (overzichtjes)

Deze onthullingen hebben een felle, internationale discussie doen ontstaan die nog steeds voortduurt.

StartPage heeft zich altijd al duidelijk uitgesproken ter verdediging van de civiele vrijheden van mensen en hun Privacy in het bijzonder. Het zal u dan ook niet verbazen dat wij een sterk tegenstander zijn van dergelijke ogenschijnlijk grenzeloze spionageprogramma’s als PRISM, die een buitenproportionele inbreuk maakt op onze grondrechten.

De historie toont duidelijk aan dat ook overheidssurveillanceprogramma’s, met aanvankelijk goede intenties, gemakkelijk uiteindelijk misbruikt kunnen worden voor hele andere doeleinden dan oorspronkelijk de bedoeling was.

Programma’s zoals PRISM ondermijnen onze Privacy, verstoren het vertrouwen in onze overheden, en zijn een gevaar voor het vrije internet.

StartPage en en haar tweeling-zoekmachine Ixquick hebben in hun 14-jarig bestaan geen enkele bit aan gebruikersdata aan de Amerikaanse overheid, of welke andere overheid of instantie dan ook, afgestaan. Niet onder PRISM, en niet onder andere programma’s in de VS of waar dan ook ter wereld.

Dit onderscheidt ons:

StartPage slaat geen gebruikersgegevens op. We maken dat ook overduidelijk naar derden toe, inclusief overheidsdiensten. We slaan geen IP addressen op , gebruiken geen “tracking cookies”, en er is niets op onze servers te vinden over onze gebruikers waar ook maar iets mee kan worden gedaan. Als we het niet hebben, kunnen we het ook niet afstaan aan “Big Brother”. We hebben sinds we bestaan dan ook nog nooit een dergelijk verzoek van welke overheidsdienst dan ook gehad.

StartPage gebruikt standaard gecodeerde (HTTPS) verbindingen om 'afluisteren' te voorkomen. Wanneer zoekbewerkingen zijn gecodeerd, kunnen derde partijen, zoals internetproviders, hackers en overheidsfunctionarissen de internetverbindingen niet afluisteren om te bekijken wat de gebruikers zoal zoeken. De combinatie van het niet opslaan van gebruikersgegevens én het gebruik van gecodeerde verbindingen is een ijzersterke waarborg voor uw Privacy.

Als Nederlands bedrijf zijn Amerikaanse wetten en regelgeving niet direct op ons van toepassing. Elk verzoek om data van gebruikers af te staan van welke overheidsdienst dan ook (inclusief de VS) zal eerst diepgaand worden onderzocht door onze advocaten, en zal niet worden opgevolgd, tenzij de wet die van toepassing op ons is dit onomstotelijk vereist. En zelfs in dat hypothetische geval zullen we verwijzen naar ons eerste punt : we hebben helemaal geen gebruikersdata om over te dragen. We zullen nooit meedoen met vrijwillige spionageprogramma’s als PRISM.

StartPage kan niet worden gedwongen te spioneren. Gegeven de sterke Privacy wetgeving in de EU is het erg onwaarschijnlijk dat we gedwongen zullen worden mee te doen aan onbegrensde spionageprogramma’s zoals PRISM. En als dit ooit zal veranderen dan zullen we het bevechten tot het einde.

Privacy.
Nu meer dan ooit onze missie.

Met vriendelijke groet,

Robert E.G. Beens
CEO StartPage.com and Ixquick.com
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #61 Gepost op: 2013/06/27, 11:12:56 »
Lol. Wat een onzin in die laatste alinea. Hoezo sterke privacy-wetgeving? Het is overal in het nieuws dat ook Nederland aftapt!!! Tot zover de sterke privacy-wetgeving...

Maarja, weet niet of deze reclame ook wel mag... Dan wil ik ook wel even het stukje van DuckDuckGo aangaande PRISM plaatsen...
« Laatst bewerkt op: 2013/06/27, 11:14:31 door Vistaus »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2013/06/27, 11:27:52 »
stukje van DuckDuckGo aangaande PRISM plaatsen  < Waarom niet altijd eens interessant te lezen ,en te vergelijken ...wat heet reclame niet echt eigenlijk ,het is geen verkoop of koop product.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #63 Gepost op: 2013/06/27, 12:23:12 »
Nuja, jij opende met "Beetje reclame" dus daarom gebruikte ik die term ;)

Ik zal dat van DuckDuckGo ook even plaatsen.
http://www.bloovi.be/nieuws/detail/google-concurrent-duckduckgo-krijgt-meer-bezoekers-dankzij-prism-schandaal

" Een week geleden nog boekte Google-alternatief DuckDuckGo een nieuw record van 2 miljoen zoekopdrachten in één dag. Deze week behandelde het bedrijf meer dan 3 miljoen zoekopdrachten. De reden? PRISM.

Het PRISM-schandaal

Door de aanblijvende geruchtenmolen rond het PRISM-schandaal in de VS zit het aantal gebruikers van DuckDuckGo in de lift. Zo raakte onlangs bekend dat de NSA een deal zou hebben met een groot aantal Amerikaanse Tech-bedrijven om hun gebruikersgegevens te kunnen raadplegen.

Tech-bedrijven zoals Yahoo, Apple, Google & Microsoft deden de voorbije weken alsof hun neus bloedt maar gelekte documenten over het PRISM-spionageprogramma oordelen daar anders over.

Privacy

Gebruikers van internetdiensten zoals Yahoo, Google & Bing kiezen nu blijkbaar eerder voor zoek DuckDuckGo omdat ze vrezen voor hun privacy. DuckDuckGo staat immers niet op de lijst van de NSA.

DuckDuckGo bewaart enkel anonieme data

De CEO van DuckDuckGo verklaarde het volgende aan TheNextWeb: “Als de NSA aan ons zou vragen om toegang te krijgen tot onze data, zou dat niet veel uithalen, aangezien wij géén data bijhouden. Onze data is écht anoniem & niet pseudo-anoniem zoals dat van onze concurrenten."

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #64 Gepost op: 2013/06/27, 20:48:02 »
...wat heet reclame niet echt eigenlijk ,het is geen verkoop of koop product.
Er is geen fysiek product maar reclame is het wel.
Het is niet verwonderlijk dat deze bedrijven (of enthousiaste gebruikers ;)) na de onthulling van PRISM nog nadrukkelijk een “Unique Selling Point” van het product (internetdienst) onder de aandacht willen brengen: privacy!
Veel mensen zien verband tussen het vrijwillig prijs geven van persoonlijke gegevens, het verhandelen van persoonsgegevens door bedrijven en de werkwijze van de nsa.
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #66 Gepost op: 2013/07/03, 14:28:57 »
Misschien duidelijker.Als je een AHpasje neemt weet je dat je gegevens gebruikt worden. Onzin?
Nee, niet helemaal of eigenlijk helemaal niet. Wat heeft een bonuskaart (die je vrijwillig bij een commerciële eniteit als AH aanschaft) te maken met het onvrijwillig en niet-geinformeerd doorzoeken door overheden van vertrouwelijke info als documenten en mail?

Precies!

Niet dat ik ooit bij die achterlijke AH kom (kan me niet eens herinneren wanneer ik er voor het laatst was) maar ben het wel met je eens.
Bovendien kun je bij de AH wel anonieme bonuskaarten krijgen :) Ja, ze kunnen in de gaten houden wat je koopt, maar ze weten niet wie je bent. Itt PRISM.

"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."