Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 12.04 start niet meer.  (gelezen 2430 keer)

Re: Ubuntu 12.04 start niet meer.
« Reactie #25 Gepost op: 2013/05/29, 12:34:01 »
Ok,oude Grubmap in de trash kunnen krijgen,nieuwe geinstalleerd,op gestart en............alleen een Grub met minimal line editing.Verder niks....
Dus je moet met commando's de Grub aan het werken krijgen.Terwijl er toch in die nieuwe alle dingen aanwezig zijn die ook in de Oude zaten,behalve de achtergrond.Dus ik denk dat de configuratie nog gemaakt moet worden of zo..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline wermic

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04 start niet meer.
« Reactie #26 Gepost op: 2013/05/29, 14:50:56 »
Grub kan geen mountpunt / (root) en /windows op sdc vinden. Is de sdc een externe schijf met twee usb-aansluitingen, omdat ze automatisch onder /media gemount word ? Ga dan met gparted de mountpunts goed zetten (niet formatteren). Er staat wel een ubuntu op sdc6 met alle mappen.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04 start niet meer.
« Reactie #27 Gepost op: 2013/06/01, 11:53:24 »
@Lowlands:
1.
GParted ziet een defecte Windows-partitie op sdc1. Omdat die als defect wordt gezien, kan Grub die ook niet gebruiken en bij elke update-grub wordt daar telkens niets mee gedaan. Pas nadat je deze partitie (met Windows-hulpmiddelen) gerepareerd hebt en het rode uitroepteken niet meer wordt getoond, kan deze partitie weer onder Linux gebruikt worden.
Als je het met Linux-gereedschap wil laten repareren, kan dat ook maar ik ken je systeem niet genoeg om dat zomaar te adviseren.

2.
Je hebt een mountpunt voor sdc onder media en waarschijnlijk is de UUID niet correct waardoor Grub de kluts kwijt is.
Ok, dan maar handmatig vanuit een Grub-menu met de commandline.
Of dat lukt weet ik niet want het kan ook nog aan andere dingen liggen nl. dat de volgorde van de nummering van je HD's volgens BIOS een andere is dan die die Grub2 toepast.

Je kan vanuit Grub het volgende doen (neem aan je werkt met Grub2, NB: de commando's voor Grub1 zijn iets anders). Verlaat het Grub-menu met c. Je hebt dan een commandline.
set root=(hd2,6)Daar staat dus: gebruik van de 3e harde schijf de 6e partitie. ... en hiernalinux /vmlinuz root=/dev/sdc6 ro
initrd /initrd.img
boot
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04 start niet meer.
« Reactie #28 Gepost op: 2013/06/12, 00:35:47 »
Een CHKDSK met behulp van de Windows installatie CD/DVD op de Win partitie zou wel eens iets kunnen oplossen........
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL