Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu & Windows XP + Grubmenu  (gelezen 385 keer)

Offline yJi

• Lid
Xubuntu & Windows XP + Grubmenu
« Gepost op: 2013/05/27, 10:30:41 »
Ik heb het artikel over opstartlader Grub nog eens weer doorgenomen gisteren.
Maar echt helemaal begrijpen doe ik niet en wat ik zelf miste in dit artikel is deze:

'Kan je/mag je altijd het Grubdownloaden om te bekijken, zonder het te wijzigen en heeft het Grub ook invloed op een notebook waar Windows 8 en Ubuntu opstaat ?

Immers Ubuntu krijg ik niet zonder bijzondere ingrepen  in Win8 werkend. Win 8 is ook veels te anders alweer dan XP.

Dus ik hoop dat ik Grub zo kan en mag aanpassen en kan dat ook zo,  zonder dat XP weer opstartbaar is,
met de mogelijkheid het dus niet te verwijderen, maar later in de opstartlader Grub het daarin weer actief kan maken?

In dat verhaal van Pjotr bestuurde het ooit immers bij hem 10 verschillende besturingssystemen... 
Dus is dit ook mogelijk bij Xubuntu en XP en ook bij Windows 8 en Ubuntu 12.04?
« Laatst bewerkt op: 2013/05/27, 10:36:17 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

• Lid
Re: Xubuntu & Windows XP + Grubmenu
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/27, 10:33:15 »
leeg
« Laatst bewerkt op: 2013/05/27, 10:40:30 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro