Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: fouten in Gramps  (gelezen 662 keer)

Offline Renee58

• Lid
fouten in Gramps
« Gepost op: 2013/04/04, 18:46:41 »
Ik heb Gramps geïnstalleerd via Ubuntu softwarecentrum . De eerste fout melding is dat  Het scherm Grafiekscherm werd niet geladen .
Dan start Gramps op .
En komt deze fout melding ;
114912: ERROR: gramps.py: line 142: Unhandled exception
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/share/gramps/plugins/view/pedigreeview.py", line 1508, in cb_bg_button_press
    self.cb_on_show_option_menu(widget, event) File "/usr/share/gramps/plugins/view/pedigreeview.py", line 1492, in cb_on_show_option_menu
    self.add_settings_to_menu(menu)
  File "/usr/share/gramps/plugins/view/pedigreeview.py", line 1753, in add_settings_to_menu
    if self.scroll_direction == False:
AttributeError: 'PedigreeView' object has no attribute 'scroll_direction'
Als ik Gramps verwijder en het opnieuw installeer blijft deze fout er in zitten.
Is er anders een alternatief voor Gramps op Xuubuntu ?

Re: fouten in Gramps
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/04, 20:15:09 »
Dat was een bug die in een recente versie van Gramps is opgelost. Probeer die dus eens: http://sourceforge.net/projects/gramps/files/Stable/3.4.3/gramps_3.4.3-3_all.deb/download

Offline Renee58

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/05, 16:52:00 »
Dank je wel voor de link !!! :) ^-^
Ik ben niet zo 'n held met de comp. , dus xubuntu is voor mij een reuze stap , begreep al niet veel van Windows , en dacht dat ik iets fouts had gedaan .
Ga dus hard werken en de stamboom overzetten op xubuntu !!

« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/05, 19:49:16 »
Graag gedaan, mooi dat het nu werkt en beetje bij beetje raak je vertrouwd met Xubuntu en dan zul je zien dat je er gemakkelijk mee kunt werken :)