Bodhi Linux werkt prima op een Pentium 1.
Ik heb hier Bodhi draaien op een Pentium 1 en het draait goed. En dat weet jij ook want jij hebt die laptop gezien op de install party in Beekbergen (en sindsdien staat er de nieuwe versie van Bodhi op die nog iets vloeiender draait).
Citaat van: Vistaus op 2013/03/21, 21:32:22Ik heb hier Bodhi draaien op een Pentium 1 en het draait goed. En dat weet jij ook want jij hebt die laptop gezien op de install party in Beekbergen (en sindsdien staat er de nieuwe versie van Bodhi op die nog iets vloeiender draait).Ik heb hem zien draaien ja, maar heb niet geprobeerd te internetten, of zo. Wat is de kloksnelheid? Kun je er bijv. nog redelijk vloeiend mee surfen?
Citaat van: Cumulus007 op 2013/03/21, 21:36:13Citaat van: Vistaus op 2013/03/21, 21:32:22Ik heb hier Bodhi draaien op een Pentium 1 en het draait goed. En dat weet jij ook want jij hebt die laptop gezien op de install party in Beekbergen (en sindsdien staat er de nieuwe versie van Bodhi op die nog iets vloeiender draait).Probeer AntiX dus eens. Ik heb hem zien draaien ja, maar heb niet geprobeerd te internetten, of zo. Wat is de kloksnelheid? Kun je er bijv. nog redelijk vloeiend mee surfen?Ik weet niet wat de kloksnelheid is maar je kunt er vloeiend mee surfen. Flash werkt sowieso niet op een P1 dus de meeste websites werken keurig vloeiend. Je kunt ook gerust een paar apps te gelijk open hebben zonder haperingen of lag. Het is niet instant zoals met een Core i5 maar de meeste apps openen tussen de 3 en 5 seconden (alleen web browsers doen er bij een *koude* start iets langer over om op te starten, ong. 12 seconden, bij warme start ook tussen de 3 en 5) dus voor huis-, tuin- en keukengebruik zeker wel te doen.Opstarten valt ook mee. Hij doet er vanaf de BIOS tot aan het inlogscherm nog geen 1 minuut over en na het inlogscherm nog 10 seconden (ik heb geen automatisch aanmelden).
Citaat van: Vistaus op 2013/03/21, 21:32:22Ik heb hier Bodhi draaien op een Pentium 1 en het draait goed. En dat weet jij ook want jij hebt die laptop gezien op de install party in Beekbergen (en sindsdien staat er de nieuwe versie van Bodhi op die nog iets vloeiender draait).Probeer AntiX dus eens. Ik heb hem zien draaien ja, maar heb niet geprobeerd te internetten, of zo. Wat is de kloksnelheid? Kun je er bijv. nog redelijk vloeiend mee surfen?