Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost[xubuntu] zwart scherm  (gelezen 700 keer)

Offline gerret38

• Lid
Opgelost[xubuntu] zwart scherm
« Gepost op: 2012/10/14, 15:38:02 »
Ben  heel content met Xubuntu, snel en soepel, alleen na een uurtje of zo wordt het scherm zwart komt er een gele tekst

nvfx_screen_get_parm:95-warning: unknown PIPE_CAP 30
en dan de zelfde tekst met andere getallen,30,58,59,30
glslideshow: unable to load font Helvetia-medium-r-normal-*-180-* using fixed
en dan moet ik een noodstop maken.
Hoe los ik dit op?
« Laatst bewerkt op: 2012/10/15, 13:29:31 door gerret38 »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [xubuntu] zwart scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/14, 15:48:06 »
Schakel de schermbeveiliging uit: Menuknop - Instellingen - Instellingenbeheerder - Schermbeveiliging

En gebruik geen wisselende bureaubladachtergronden (afbeeldingenlijst), maar één vaste achtergrond.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/14, 15:50:30 door Pjotr »

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/14, 16:27:12 »
Hier ook dit probleem http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/xscreensaver-geeft-font-foutmelding-bij-start/
Ik gebruik ook Xubuntu maar ik maak geen gebruik van de screensaver, een screensaver is tegenwoordig totaal overbodig, ik ken niemand die nog een beeldbuismonitor heeft.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/14, 16:35:21 »
glslideshow (screensaver) dat spul vreet aan je PC ,heb het dus persoonlijk compleet verwijderd ...alles onnuttig... mijn pers mening dat wel. ^-^
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.