Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke software gebruik jij onder wine?  (gelezen 7870 keer)

Re: Welke software gebruik jij onder wine?
« Reactie #50 Gepost op: 2013/01/10, 22:26:23 »
Je vergeet training.

Maar het ging toch om algemeen gebruik? Daarbij kwamen ze in München van Office 2003 af dus zoveel werk was dat al niet. Maar dan nog valt budget buiten het punt of moet Pattattezak evenveel aan training betalen als al die mensen uit München bij elkaar ???
Daar hebben medewerkers die hun hele leven MS Office hebben gebruikt, training voor nodig. Dit hoort bij het kostenplaatje.

Re: Welke software gebruik jij onder wine?
« Reactie #51 Gepost op: 2013/01/10, 22:38:06 »
Jullie vergeten dat LO of OO op Windows ei zo na even goed werkt.
Met migraties in het achterhoofd is het steeds zinvol een tijd 2 parallel systemen op te zetten, dit is met besturingssystemen zo maar evengoed met Office-pakketten in die besturingssystemen. Het is niet goed in een zwart-wit verhouding te verzanden. Een 'oude' MSO-licentie kan je evengoed blijven gebruiken tot je hem écht niet meer nodig hebt. Ik wil maar zeggen: mocht iets voor welke reden dan ook, niet werken in Linux - LO , switch je gewoon naar Windows MSO en get the job done ! Dat is nu het oh zo grote voordeel van dualboots en Wubi's dat je echt van beide werelden het maximum kan benutten en gebruiken. Ook al is de intentie om puur met het ene te werken, zolang je het andere had (Windows b.v.) hoef je dat niet gewoon weg te gooien maar gebruik je dat in gevallen van nood, zo ook met MSO - LO .

LO moet nog groeien, desnoods met 'pretpakketten' en andere opsmuk, maar voor het serieuze werk is LO goed tot zeer goed. En hoeft hier maar heel weinig omgeschakeld te worden. Mooie menu's e.d. tja in een workflow heb je daar maar weinig aan hoe mooi het weergegeven wordt , het is enkel een leerschool om iets 'nieuws' te leren kennen en dat doe je al doende.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Welke software gebruik jij onder wine?
« Reactie #52 Gepost op: 2013/01/11, 00:00:55 »
Je vergeet training.

Maar het ging toch om algemeen gebruik? Daarbij kwamen ze in München van Office 2003 af dus zoveel werk was dat al niet. Maar dan nog valt budget buiten het punt of moet Pattattezak evenveel aan training betalen als al die mensen uit München bij elkaar ???
Daar hebben medewerkers die hun hele leven MS Office hebben gebruikt, training voor nodig. Dit hoort bij het kostenplaatje.

Je snapt niet waar ik het over heb, laat ook maar, ik ga er niet meer op in.

Re: Welke software gebruik jij onder wine?
« Reactie #53 Gepost op: 2013/01/11, 08:34:46 »
Hier begrijpt men niet wat ik bedoel met budget. Als ik hetzelfde wil kunnen met Base als met MSAcces, moet ik iemand betalen die kan programmeren binnen LO. Ik ga ervan uit dat LO dezelfde mogelijkheden heeft als MSO, eens men kan programmeren binnen LO. Een licentie voor MSO kost mij 100 €, de firma waar ik klant ben voor ict vraagt 130 €/werkuur + btw. Denkt u echt dat ik goedkoper af ben met LO? München betaald bijvoorbeeld 200 licenties aan 50 €. Dit maakt dat men 10.000 € kan spenderen aan modificaties van LO. München is waarschijnlijk goedkoper af met LO, maar ik als privé persoon?

SOMMEN.ALS kan men oplossen met een matrix formule binnen Calc. Wie kan werken zonder educatie met matrixformules? DATUMVERSCHIL is ook oplosbaar mits een divers gebruik van verschillende aanwezige functies binnen Calc. LO is uitstekende software, maar heeft niet dezelfde mogelijkheden als MSO?

Offline Ran

  • Lid
Re: Welke software gebruik jij onder wine?
« Reactie #54 Gepost op: 2013/01/11, 09:18:55 »
Ik gebruik Pelle's C en Visual C++ 6.0 om te programmeren.
Ran


Re: Welke software gebruik jij onder wine?
« Reactie #56 Gepost op: 2013/01/12, 14:36:15 »
Ik hoop gewoon dat LO eens een GUI update doet. Ik vind het wel goed werken, maar vind er soms echt m'n weg niet in.
Ik gebruik nu dan maar Gnumeric ipv LibreOffice.

Geen Wine apps hier!

Re: Welke software gebruik jij onder wine?
« Reactie #57 Gepost op: 2013/01/12, 20:03:50 »
Ik hoop gewoon dat LO eens een GUI update doet. Ik vind het wel goed werken, maar vind er soms echt m'n weg niet in.
Ik gebruik nu dan maar Gnumeric ipv LibreOffice.

Geen Wine apps hier!

Met 4.0 is er nu Personas-ondersteuning. Vind het nog steeds wat ouderwets, de GUI, maar visueel kun je het tenminste wat meer personaliseren dus een stap vooruit vind ik het wel. Maar toch, kom maar op met die Citrus UI.

Offline Gompie

  • Lid
Re: Welke software gebruik jij onder wine?
« Reactie #58 Gepost op: 2013/01/14, 03:48:37 »
Onder Wine gebruik ik wxDev-C++.

Offline jabuca

  • Lid
Re: Welke software gebruik jij onder wine?
« Reactie #59 Gepost op: 2013/01/14, 07:34:28 »
Niets, Windows 7 in virtualBox voor mijn navigatiesysteem, en verder doe ik alles met Ubuntu 12.04.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/02, 08:17:38 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!