Waarom? Ze willen juist gebruikers bereiken die niets van computers snappen en dan is zo iets niet een meerwaarde.
Straks verdwijnt als ze slim zijn ook de terminal en maken ze er een gesloten omgeving van.
Matige troll, dit. Kun je je motivatie toelichten?
Wat is hier onduidelijk aan?
Sorry maar het is toch bekend dat Cononical Ubuntu voor iedereen wil maken en en makkelijk te bedienen interface wil hebben.
Daarbij willen ze ook dat iedereen het op hun eigen pc kan zetten aangezien het merendeel Windows er op heeft staan.
Als je dan een Alternate aanbied dan is dat leuk voor een deel van de gebruikers maar al die nieuwe gebruikers die net hun pc aan kunnen zetten en een mail kunnen sturen is het iets wat ze af schrikt.
Door het weg te doen voorkom je dat mensen het downloaden en er van schrikken.
De Terminal was toen ik met Ubuntu begon veel meer aanwezig dan het nu is in Ubuntu.
Het zal er wel in blijven maar uiteindelijk net als in Windows flink naar de achtergrond gaan. Het is zo'n ding wat nieuwe gebruikers afschrikt.
Als ik bij iemand thuis Linux erop zet en ik gebruik de terminal dan is gelijk de vraag of ze het zelf niet hoeven te gebruiken want anders willen ze het niet.
Nu wel duidelijk of nog niet?
kijk even naar wat je nu eigenlijk impliceert:
het is toch bekend dat Cononical Ubuntu voor
iedereen wil maken.
dus moeten ze de geavanceerde gebruiker maar buitensluiten zodat de 'gewone' gebruiker het makkelijker heeft.
dat is nogal averechts lijkt me, juist omdat ze het voor iedereen willen maken moeten ze de Alternate CD's niet weg doen, want daarmee sluiten ze juist mensen uit.
de alternate cd was alleen nodig voor computers met minder dan 200 mb ram en die mogen wat mij betreft verboden worden! die trage rotkrengen wil je toch niet gebruiken???
en voor een blokkendoos-installatie: je kunt ubuntu server (64-bit, 32 laten ze vallen) installeren zonder enig serverprogramma en dan heb je gewoon een opdrachtregelsysteem. probleem opgelost!
de alternate-cd was voor computers die
om welke reden dan ook de reguliere CD niet konden gebruiken, er is nooit gezegd dat het geheugen moest zijn.
vaak zijn dat ook de aller nieuwste PC's omdat bugs die daarop voorkomen nog niet opgelost zijn.