Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet meer inloggen in PhpMyAdmin  (gelezen 5773 keer)

Scartie

• Gast
Kan niet meer inloggen in PhpMyAdmin
« Gepost op: 2007/02/17, 13:11:35 »
Ik heb op mijn server PhpMyAdmin gezet, en daar heb ik toen de accouts een wachtwoord gegeven voor de veiligheid.

Nu is het probleem dat ik niet meer kan inloggen ook al gebruik ik de juiste inlognaam en paswoord.

Ik vind het een beetje vaag dat er wordt gezegt dat je ze een wachtwoord moet geven en dat je er daarna niet meer mee kan inloggen (ps. als je het wachtwoord veranderd dan moet je opnieuw inloggen met het account waarmee je ingelogd was en toen deed hij het nog wel :S ).

Is er misschien iemand die weet hoe dit komt en hoe ik nu nog in kan loggen?

Alvast bedankt

Gegroet
Scartie

« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/17, 13:33:06 »
Je hoeft niet in te loggen om je pw te veranderen dit zou ook in terminal moeten kunnen.

bijv.
mysqladmin -u root password jouwrootsqlpasswordProbleem in Ubuntu is dat er standaart geen root pw is gezet, en dus loop je tegen problemen aan met dit soort proggie's

Zet dus eerst een rootpw. en bij voorkeur hetzelfde als welke je gebruikt hebt in phpMyAdmin.
sudo -spasswd rootGeef hier het nieuwe pw op.

Kijk nu eens of je wel phpMyAdmin in kan komen.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Seventh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/17, 19:22:11 »
Citaat van: Scartie
Ik heb op mijn server PhpMyAdmin gezet, en daar heb ik toen de accouts een wachtwoord gegeven voor de veiligheid.
Bedoel je daarmee de accounts van PhpMyAdmin, MySQL of zelfs Ubuntu?
Nu is het probleem dat ik niet meer kan inloggen ook al gebruik ik de juiste inlognaam en paswoord.
Waar probeer je in te loggen? Hoe?
Ik vind het een beetje vaag
Ik jouw uitleg ook :)

Scartie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/19, 20:30:14 »
@Seventh
Hmm ja als je het zo zegt is het aardig onduidelijk ja :P,

Ik bedoel dat ik niet meer in kan loggen in PhpMyAdmin, ik heb daar de standaard accounts (van PhpMyAdmin) een wachtwoord gegeven zodat niet iedereen zomaar in kan loggen (dus als user = 'root' en passw = '').

Hoop dat het zo iets duidelijker is voor je.

Ik ga nu ff de manier van GandyMan uitproberen.

Scartie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/19, 22:38:58 »
Ik heb het ff geprobeerd maar dat werkt ook niet, komt waarschijnlijk omdat ik een wachtwoord via PhpMyAdmin heb ingesteld (krijg een fout melding dat het wachtwoord niet goed is.)

Ik heb ondertussen wel uitgevonden dat ik gewoon kan inloggen met het account van debian-sys-maint in PhpMyAdmin en dan kan ik ook gewoon accounts aanmaken, ik kan ze alleen niet inschakelen of wachtwoorden veranderen.

Kan het misschien te maken hebben dat ik een permissie niet goed het ingesteld, ik heb namelijk de dir waar de database word opgeslagen (/var/mysql/ dacht ik) verplaatst naar een andere paratitie (dit is wel goed gegaan omdat de databases nog gewoon bestonden en ik kon er ook nog inkomen.)

Hoop dat het duidelijk is (is namelijk een beetje snel getyped)

Seventh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/21, 13:45:48 »
Kun je de instellingen niet veranderen door de huidige config.inc.php in je PhpMyAdmin directory aan te passen?
http://wiki.cihar.com/pma/Quick_Install#Manually

Kies desnoods een ander authentication type om te testen:
http://wiki.cihar.com/pma/Config#auth_type

Ben je zeker dat je nog kunt connecteren naar je MySQL server vanuit een php script?

Scartie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/21, 17:47:57 »
Ok daar zal ik vanavond ff naar kijken, en ik weet dat ik nog kan connecten omdat ik via het account `debian-sys-maint' (zit dacht ik standaard in mysql of phpmyadmin) wel nog gewoon kan inloggen in phpmyadmin (kan dan ook gewoon nog een database aanmaken maar kan hem niet activeren).

Maar jullie horen het nog wel of het gelukt is of niet.