Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] fstab en 'locale'-optie  (gelezen 518 keer)

[opgelost] fstab en 'locale'-optie
« Gepost op: 2012/06/13, 11:47:01 »
Momenteel koppel ik een NTFS-partitie aan met de volgende regel:
UUID=*** /media/windata ntfs-3g defaults,user,locale=en_US.utf8 0 0
Nu vraag ik me eigenlijk af wat de locale optie precies doet bij het aankoppelen van partities. Wat verandert er wanneer ik deze op nl_NL.utf8 zou zetten zoals in een voorbeeld op onze eigen wiki? Heeft dit ook nog samenhang met de taal van je Ubuntu-installatie? Mijn huidige installatie heeft en_US als taal maar bij de schone installatie van 12.04, die nog in de planning staat, wil ik graag weer naar Nederlands.

« Laatst bewerkt op: 2012/06/24, 11:08:19 door erik1984 »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: fstab en 'locale'-optie
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/13, 13:08:55 »
Die hele locale-optie kan je beter weglaten.
Zie ook "man mount.ntfs-3g":
     locale=value
              This option can be useful when wanting a language specific locale environment.  It is however discouraged as it leads to files with untranslatable chars to not be visible.

Re: fstab en 'locale'-optie
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/24, 11:07:56 »
Bedankt :) De locale-optie heb ik dan maar helemaal weggehaald nu en mounten gaat nog steeds prima. Opgelost dus.