Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Problemen met Flash  (gelezen 689 keer)

Offline Elvje

• Lid
[Opgelost] Problemen met Flash
« Gepost op: 2012/05/20, 12:14:18 »
Ik ben nu al een aantal dagen bezig om flash aan het werk te krijgen op mijn pc, maar dat lukt dus niet. Ga ik na flash-sites of sites met flashprogramma's/filmpjes dan gebeurt er niets. Bij youtube bijv. blijft het beeld zwart in Firefox, in Chromium staat er 'missing plug-in'.

Het gaat om een pc met Ubuntu 12.04
Geheugen: 1,2 gb
Processor:  AMD Sempron(tm) 2800+
Besturing: 32 bit
schijf van 80gb

Gewone flv. filmpjes spelen bijv. wel af.

Wie kan mij helpen? Ik heb flash-aid al geprobeerd als add-on in firefox. Meermaals geprobeerd om flash opnieuw te installeren, maar zonder resultaat.

Ik begin een beetje simpel te worden van Ubuntu...
« Laatst bewerkt op: 2012/05/20, 16:52:02 door Elvje »

Offline jan11000

• Lid
Re: Problemen met Flash
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/20, 12:28:36 »
http://sites.google.com/site/computertip/

Hier staat heel veel over ubuntu.
Ook hoe je multimedia en flash het beste kunt installeren. (direct na installatie doen heet dit).

Lees bovenstaande site goed door , staan veel tips in, en goed bewaren.
En ook regelmatig forum lezen zodat je weet hoe linux werkt, omdat veel dingen toch anders zijn dan windows,  en je vind veel tips.

Offline Elvje

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/20, 13:30:24 »
Ik ben bekend met Ubuntu. Weet ook hoe je het moet installeren, heb moeten installeren met de Alternate-versie, omdat de gewone versie blijkbaar te zwaar was voor mijn pc.

Ik heb die site al uitgeplozen, maar nog niets gevonden dat mijn probleem kan oplossen... vandaar dat ik m'n vraag dus hier stel. In de hoop dat iemand mij wel verder kan helpen.

ubuntu-restricted-extras en ubuntu-restricted-addons zijn geïnstalleerd, er zijn geen foute flash-spelers actief etc.

« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/20, 14:09:31 »
Het probleem is inderdaad al langer bekend. Op één specifieke machine bij mij thuis (en dat is een oudere bak met Ubuntu 10.04 LTS erop) heb ik dit probleem ook. Lees er hier wat meer over: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/flash-probleem-73477/msg813196/#msg813196

Ik bied daarbij een oudere Flash-plugin aan die wel werkt. Alleen loop je een beveiligingsrisico, temeer ook omdat veel hack- en virusellende via zwakheden van Flash binnenkomen.

Mocht je Flash alleen willen gebruiken voor YouTube, installeer dan Minitube. Werkt goed. Als je Flash nodig hebt voor meerdere dingen dan alleen YouTube, dan zul je op dit moment moeten kiezen: functionaliteit met een veiligheidsrisico of veiligheid met functionaliteitsverlies.

Helaas kan het niet mooier gemaakt worden. Ik ben dan ook woest op Adobe omdat veel mensen 7 jaar teruggeworpen worden in de tijd, toen het nog bijna "gewoon" was dat je zowat programmeur moest zijn om Flash werkend te krijgen op je Linux-machine...  >:(

Edit: even een dom "taalvautje" aangepast!
« Laatst bewerkt op: 2012/05/20, 17:41:15 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Elvje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/20, 14:45:45 »
Je bent een held!
Ik heb het inderdaad voor meer dingen nodig dan alleen youtube ;-) Ik kan best zonder youtube leven, gelukkig.

Maar het is inderdaad wel bijzonder achterlijk van Adobe....

In ieder geval, na een korte afwezigheid in de wereld van Ubuntu, ben ik nu weer helemaal mee ;-) Weet weer hoe de boel in elkaar steekt haha.

Re: [Opgelost] Problemen met Flash
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/20, 17:46:42 »
Graag gedaan hoor!

Ten aanzien van het Flash-probleem bij steeds meer gebruikers (zie de meldingen op het forum!) hoop ik dat er ergens eens een vuist gemaakt kan worden naar die pannenkoeken daar bij Adobe. Net als vroeger laten ze weer een hoop mensen in de kou staan. Ik zei het al eerder dat ik op de dag wacht dat we niet meer afhankelijk zijn van Flash  (en Adobe), en dat HTML5 (of een andere, (open?) standaard) de rol overneemt....
« Laatst bewerkt op: 2012/05/20, 19:02:52 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Elvje

• Lid
Re: [Opgelost] Problemen met Flash
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/20, 20:27:53 »
Helemaal mee eens!

Plus dan al die veiligheidslekken... 
Ik heb bijvoorbeeld ook nooit meegedaan aan die hype van flash-sites, voordat alles geladen was, zijn veel mensen al afgehaakt.

Maar goed, zo zijn er helaas nog dingen. Het moet ook allemaal zwaarder en zwaarder.