Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird ziet zijn Mail bestanden niet  (gelezen 521 keer)

Offline Andre

• Lid
Thunderbird ziet zijn Mail bestanden niet
« Gepost op: 2012/05/01, 09:23:04 »
Ubuntu One maakt trouw een backup van de .thunderbird map. Ik heb Ubuntu 11.10 opnieuw kaal geinstalleerd, Ubuntu One aangezet en alle backups zijn netjes gedownload. Als ik nu Thunderbird opstart, vraagt Thunderbird of ik mijn naam, emailadres enz opnieuw wil invullen, als of hij de .thunderbird map helemaal niet ziet. Ik ben bang dat als ik alles ga invullen dat Thunderbird de map.thunderbird gaat overschrijven en ik al mijn email kwijt ben. Wie weet een oplossing ?

Offline vanadium

• Lid
Re: Thunderbird ziet zijn Mail bestanden niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/01, 09:32:06 »
Ben je zeker dat de door jou teruggeplaatste .thunderbird map op de juiste plaats, d.w.z., in je home folder, staat? Mij lijkt het alsof die map niet op de juiste plaats staat. Thunderbird zal dan een nieuw profiel aanmaken.

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/01, 09:44:49 »
Maak een kopie van je mapje .thunderbird vanuit je Ubuntu one en bewaar dat ergens (bv bureaublad).
Verwijder dat huidige mapje in je thunderbird (als je dit gedaan hebt open dan thunderbird niet meer, want dan zal er telkens een nieuw mapje aangemaakt worden)
Open je home map en maak je verborgen mapjes zichtbaar (ctrl + h)
Zet dat opgeslagen mapje .thunderbird afkomstig van je Ubuntu One terug.
Open nu thunderbird, is het dan in orde?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline Andre

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/01, 12:01:06 »
Dank je voor t snelle reageren Marco. Thunderbird heeft in de map ...../Mail een 2e map aangemaakt Local Host-1 en een map pop.enz-1 naast de bestaande mappen Local Host en pop.enz. Als ik Thunderbird installeer, moest ik opnieuw alles invullen. Resultaat : 2 accounts : Eentje die ik net had aangemaakt en daaronder een speciaal account, die ik niet kon verwijderen, waar ook geen Identiteit aan gekoppeld was. In die speciale account stonden al mijn emails. Ik heb inmiddels Ubuntu One losgekoppeld, Thunderbird gedeinstalleerd, tevens map .thunderbird hernoemd, Ubuntu One weer aangezet, map .thunderbird opnieuw gedownload. Thunderbird opnieuw geinstalleerd. Al mijn emails staan nog steeds in een Special Account, no identity associated with.
Wat ik in t verslag was vergeten te vermelden is dat ik gisteren in Thunderbird een gele map conflict heb verwijderd. Ik vermoed dat die gele map ontstaan is wegens zeer slechte performance van de servers van Ubuntu One, sinds introductie 12.04.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/01, 13:14:13 door Andre »