Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] software opwaardering  (gelezen 909 keer)

[OPGELOST] software opwaardering
« Gepost op: 2012/04/14, 15:45:25 »
Juist mijn onnodige pakketten verwijderd, kreeg direct daarna een software-opwaardering melding van 6 nieuwe pakketten...
Ik bekijk die en zie niets dat ik juist heb verwijderd, al goed =D

MAAR: als ik die updates wil doen krijg ik het volgende:

"De volgende stukjes software kunnen niet worden geverifieerd WAARSCHUWING: Installeren van niet geverifieerde software vertegenwoordigt een beveiligingsrisico, omdat de aanwezigheid van niet te verifiëren software een teken kan zijn dat er geknoeid is. Wilt u doorgaan?"

het gaat om deze software:

apport-hooks-medibuntu
libavcodec-extra-53
libavutil-extra-51
mplayer

Niet aantrekken en gewoon doorgaan of niet?

« Laatst bewerkt op: 2012/04/14, 16:08:56 door stieviegonzales »
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: software opwaardering
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/14, 15:57:30 »
Als je eerst even de pakketbronsleutel van Medibuntu installeert, dan zou deze melding achterwege moeten blijven voor die pakketten. Kopieer en plak de volgende toverspreuk in je terminal:
sudo wget --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list http://www.medibuntu.org/sources.list.d/$(lsb_release -cs).list && sudo apt-get --quiet update && sudo apt-get --yes --quiet --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring && sudo apt-get --quiet update

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/14, 15:59:06 »
Waarschijnlijk heb je de medibuntu repo's ooit toegevoegd, deze zijn te vertrouwen (sommige bevelen het zelfs aan).
Kijk eens in de file /etc/apt/sources.list of er geen "vreemde" dingen staan........

Edit: Pjotr was gelijk met mij, maar heeft een beter antwoord gegeven :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/14, 16:08:27 »

Dankje wel Pjotr!
Die toverspreuk heeft het inderdaad verholpen :)
Oh wat kan het soms toch zo gemakkelijk zijn...

Maar ik vraag me af hoe iemand al deze toverspreuken kan onthouden?
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/14, 16:19:09 »
Dankje wel Pjotr!
Die toverspreuk heeft het inderdaad verholpen :)
Oh wat kan het soms toch zo gemakkelijk zijn...
Graag gedaan. Gemak dient de mens....  :)

Citaat
Maar ik vraag me af hoe iemand al deze toverspreuken kan onthouden?
Dat kan niemand. Gelukkig hebben we het internet...  =D
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
(punt 5, rechterkolom)

Re: [OPGELOST] software opwaardering
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/14, 16:59:35 »
Als je eerst even de pakketbronsleutel van Medibuntu installeert, dan zou deze melding achterwege moeten blijven voor die pakketten. Kopieer en plak de volgende toverspreuk in je terminal:
sudo wget --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list http://www.medibuntu.org/sources.list.d/$(lsb_release -cs).list && sudo apt-get --quiet update && sudo apt-get --yes --quiet --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring && sudo apt-get --quiet update

Tip: medibuntu-keyring installeren doet precies hetzelfde en kan zonder de terminal geinstalleerd worden :)