@leoquant: Ehm, nee hoor. OMG! Ubuntu brengt ook nieuws over Ubuntu. Je moet even op de homepage kijken en niet alleen in de gelinkte categorie. Bijv. over Kubuntu die een nieuwe sponsor heeft, development updates van Ubuntu-devversies (op dit moment 12.04). Bestaat al een paar jaar en ze zijn erg populair

Ik kijk er ook elke dag op

@Johan: Webupd8 zet er wel in de beschrijving een waarschuwing bij en de meeste devs doen dat ook. Weet je hoeveel PPA's ik tegenkom waar al als waarschuwing wordt gegeven "DO NOT USE for production computers as this PPA may be unstable"? Het zijn er veel die ik daarvan tegenkom. Ook Webupd8 zet dat keurig bij die Git enzo.
Ik heb het ook niet over betrouwbaarheid van de personen, maar het ging om het punt van Ubuntu-devs. Dat stond even los van PPA's.
"Het is dus echt niet zo simpel als "ik weet welke ppa's goed zijn, welke niet en beginners moeten maar vragen wat ik ervan vind". Want wat moet een beginner met tegenstrijdige adviezen?"
Nee, dat is het ook niet. Kijk maar eens hoeveel PPA's er zijn. Ik weet van enkele PPA's dat ze veilig zijn en van enkele dat ze ook nog eens betrouwbaar zijn vooe persoonlijk gebruik (stabiliteit dus). Maar er zijn zoveel PPA's dat ik niet van elke PPA kan zeggen wat veilig is of niet.
Daarom wil ik nieuweligen best waarschuwen voor PPA's (en doe ik soms ook), tenzij ik weet welke PPA het is en wat erin zit (en of ik het misschien zelf getest heb, maar dat komt slechts sporadisch voor want ik ben geen PPA-man)

Wil niet zeggen dat het 100% gegarandeerd stabiel is, maar dat zijn de Ubuntu-pakketbronnen ook niet. Installeer maar eens voor de grap die oude SVN-versie van E17 die Canonical erin propt en laat de crashes maar om je oren vliegen. Meerdere mensen rapporteerden dat al, dus niet bewezen stabiel. Natuurlijk is dit 1 voorbeeld, maar geeft dus wel aan dat ook de officiële bronnen enkele experimentele dingen bevatten en dus ook niet 100% betrouwbaar kunnen zijn. Maar betrouwbaarder dan menigeen PPA, dat natuurlijk wel

"Verder moet je ook kijken naar wat er in die ppa zit. Een ppa voor een enkel programma hoeft geen probleem te zijn. Het wordt pas vervelend wanneer er meerdere in zitten en/of wanneer die ook belangrijke systeembestanden updaten omdat die programma's dat nodig hebben. In zo'n geval loop ik ook met een grote boog om die ppa heen."
Daar loop ik inderdaad ook met een grote boog omheen.